Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Historien om Greenwoods' del 11 - extra lång del

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 november 2010 11:14

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9, Del 10

Förklaring: - bindesträck före en mening menas med att det är en mening som sägs, alltså den talas ut högt. Kursiva meningar är det som simmarna tänker.

Oavsett vilken av ovanstående, - mening eller tanke, så avgör färgen vem som säger meningen eller vem som tänker tanken. Här kommer en orienteringslista för färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


__________ Del 11 __________


På morgonen efter Hannah sovit över hos Rufus ännu en gång så bestämmer hon sig för att äntligen öppna sitt hjärta inför Rufus och berättar vem hon är och vart hon kommer ifrån.

- Tack för allting Rufus, det är verkligen ovärderligt för mig. Och det är faktiskt en grej jag måste berätta för dig.

- Vadå?

- Anledningen till att jag inte åker hem är för att jag har inget hem.

- Vad menar du?

- Jag stack hemifrån. Jag lämnade allt.

- Varför Hannah?

- Min mamma och jag var verkligen bästa vänner. Vi bodde ensamma tillsammans och delade allt, livet var perfekt. Men så träffade hon Todd. Jag sa till mamma att jag hatade honom och att han behandlade mig och henne orättvist, men mamma var kär. Hon sa att för allt hon gjort för mig så borde jag kunna göra det här för henne. Men jag vägrade, Todd var så elak. Sen blev mamma gravid, och då visste jag att ingenting skulle bli som vanligt igen. Så jag stack..


- Hannah...? Varför har du väntat så länge med att berätta?

- Jag ville inte tynga någon annan med det. Men nu är situationen ohållbar. Och ska vi fortsätta vara vänner så förtjänar du sanningen. Och det andra sanningen också, och det är att jag måste åka. Jag måste hitta ett jobb och en bostad.

- Ett jobb kan jag inte garantera, men tak över huvudet. Hannah, stanna här. Du kan bo här. Melany lär inte komma tillbaka så vi har alltid sängen ledig. Det skulle vara skönt med en ny rumskompis, med tanke på att jag är mörkrädd, haha!

- Men Africa?

- Vi pratar helt enkelt med henne. :)


Rufus ropar in Africa till rummet.


Rufus berättar om hela historien för Africa.


- Nämen stackars liten, självklart kan du bo här Hannah. Precis som Rufus nämnde så är ju Melanys säng tom. Du får självklart nya och egna lakan. Eller vänta...


- ... är ni ett par?


- Vaa..?! eh... nej! haha, neje..! :o

- Haha ^^

- Jag lovar!

- Haha

- Gå till jobbet med dig Rufus, så du inte kommer försent!


Rufus springer till jobbet.


- Har du bytt ut sängerna här inne Africa?

- Jaa, så du la märke till det? Visst är de snygga!

- Japp, och bekväma. Tack för allt.. igen.

- Du tackar för mycket Hannah, haha. Vill du ha lunch?

- Ja, gärna.


- Ska ni båda bo här inne då alltså. Ni kanske behöver en dubbelsäng? Bäst att jag tar med mig tvätten när jag går.


- Dubbelsäng? Hahaha.. Du är för lustig du Africa!


"Rufus.. Undra vad han tycker om mig egentligen"


"Tänk om jag är alldeles för jobbig, som ber om allt detta av honom.."


"Han kanske tycker jag är tjatig.."


"... eller alldeles värdelös, som inte har någonting kvar. Ingenting att komma med. Han kanske bara gör det här för att vara snäll, inte för att han tycker om mig."


- Hannah?!

- Kommer!


- Gillade du maten?

- Det var super-gott. Vad var det?

- Karlssonbonara, vanligt recept här i byn. Jag tänkte åka hem till Jake ett tag. Men du klarar väl dig? Allt som du kan tänka behövas finns tror jag, om inte så kan du skriva upp på inköpslistan.

- Åk till Jake du, jag kanske ska söka mig efter arbete.

- Jag hörde att lokala skolan sökte en ny vikarie.

- Det ska jag kolla upp :)


Africa åker till Jake.


- Usch, vad här ser ut egentligen. Vilken röra!


Africa går in och pratar med Jake.

- Jag tänker besöka min mamma och mina döttrar.

Jake: - Gör det :)

- Men jag vet egentligen inte om det är en så bra idé.

- Det klart det är, Africa. Det finns säkert en anledning till varför du just i dag är så angelägen att träffa din mamma. Det kanske är rätta tiden. Jag tycker du ska gå dit, och hur det än är så ringer du mig sen. Okej?

- Okej. :)


- Jag kan inte fatta att jag gör det här...


- Är det ens någon hemma?


Annie kommer hem från stan och får se Africa utanför hennes hus.

- Hej Africa.

- Hejsan mamma. Nu innan vi börjar bråka eller någonting, innan vi blir osams, så skulle jag vilja träffa Bella och Leah.

- Såklart gumman, vilket sammanträffande att du kom just nu.

- Sammanträffande?

- Vi tar det senare. Kom in vet jag, Leah är precis här innanför.


- Åh, hon har mina ögon! 


- Hon minns dig, Africa. Hon vet att du är hennes mamma.

- Mamma? Låt oss vara sams från och med nu, snälla.


- Och det som jag tänkt att jag skulle föreslå hela veckan, hihi!

 - Mamma... och det har du inte gjort? Så typiskt..

- Hihi!

- Vart är Bella?

- Här i vardagsrummet, sätt ner Leah och kom :)


- Bella är verkligen en kopia av dig Africa, ni är så lika. Det börjar bli sent och dina döttrar är trötta, de borde gå och lägga sig.

- Ja, jag kan se det. De borde verkligen sova, synd att jag inte hann träffa dem en så lång stund. 

- Du kan sova över här om du vill, och träffa dem det första du gör imorgon bitti?

- Jättegärna!


- Mitt gamla flickrum.. Jag kan inte fatta att hon har behållit det precis som det var i alla dessa år. Men jag känner mig verkligen hemma här.


- Och Jake hade rätt, vad allt känns bra nu...

  

... forts. följer ...

onsdag

 
 
Ingen bild

Amelia

1 november 2010 13:22

Äntligen kom tvillingarna med i leken! Leah och Bella var verkligen fina namn! vad söta de var, längtar redan till nästa del! ha det bra! MVH Amelia!

 
Ingen bild

fanny

27 januari 2011 18:22

kan man vara vikarie/lärare i drömjobb eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards