Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Historien om Greenwoods' del 14

Av SanneSims, theSIMSblogg - 22 november 2010 10:58

Hejsan allihopa!

Vi vet fortfarande inte vad felet är, men jag har fått medicin som gör mig bättre så nu kommer jag ha mer tid med bloggen. Jag vill tacka er alla för alla snälla kommentarer och för att ni fortfarande hållt fast vid bloggen, det betyder massor.

Här kommer Greenwoods'!

  

__________________________________________________

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12, Del 13

Förklaring: - bindesträck före en mening menas med att det är en mening som sägs, alltså den talas ut högt. Kursiva meningar är det som simmarna tänker.

Oavsett vilken av ovanstående, - mening eller tanke, så avgör färgen vem som säger meningen eller vem som tänker tanken. Här kommer en orienteringslista för färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Melany - Blå

Trevor - Mörkt gul

Jake -  Brun

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

__________ Del 14 __________


"Oj.. Jag måste somnat väldigt tidigt igår. Jag hann inte ens ta av mig arbetskläderna..."

Klockan är runt 4 på morgonen och Rufus bestämmer sig för att fixa frukost, eftersom han inte brukar hinna äta frukost kommer han då kunna gå till jobbet mätt.


- Hmm.. få se vad vi har här, pannkakor blir jättebra. Skönt att det är så tyst..


- Det kanske är för att alla ligger och sover.

- Leah?

- Godmorgon, kan jag också få pannkakor?

- Vad gör du uppe såhär tidigt?

- Jag vet inte, jag vaknade plötsligt av någon anledning. Kunde jag få pannkakor?

- Jo visst..


- Tack så mycket, jag kanske vaknade av att du öppnade kylskåpsdörren, haha. Jag är verkligen jättehungrig!


- Roligt, roligt! Du kan ta dina pannkakor nu.

- Tack så mycket!


- Hur trivs du här då, i det nya huset?

- Jag tycker att det är väldigt spännande med allt nytt.

- Bella då?

- Ska jag vara helt ärlig så hatar Bella det här. Men hon har svårt för nya människor på något sätt. Hon är inte en ensamvarg precis, men hon nöjer sig med att ha en person nära henne. Hon måste acceptera mig eftersom jag är hennes tvillingsyster, men egentligen är hon inte så mycket för utåtriktade och sociala personer. Mormor är nog den enda som förstår henne egentligen!

- Jaså, tror du det?

- Ja.. eller, åtminstone är det så nu.

- Jag tror Bella tycker om Hannah om ho ger henne en chans, så de kan lära känna varandra. Du kan väl säga det till Bella?

- Är Hannah din flickvän?

- Haha, nejdå.


- Okeej, men varför tränar mamma så mycket?

- Jag vet inte riktigt, men jag tror det är för att hon får tid för sig själv då. När hon växte upp med eran mormor så fick hon inte så mycket tid för sig själv. Men när hon gick ut och sprang så var hon ensam och kunde tänka igenom massor med saker.

- Men om mamma tänkte igenom saker då. Varför flyttade hon ifrån mormor?

- Jag är inte rätt person du ska fråga, Leah. Din mamma vet det här mycket bättre och kan säkert förklara bättre också. Men jag kan säga i alla fall, att eran mormor har aldrig riktigt förstått sig på Africa. Så Africa tyckte att det var bäst att hitta sig själv lite innan hon började uppfostra er tjejer, det var bara för er egna skull. Och hennes såklart.

- Om bara Bella kunde förstå... Tack för frukosten!


- Men jag tror fortfarande Hannah är din flickvän!

- Leah, Leah...


Leah springer upp för att väcka sin syster så de kan göra sig redo inför första skoldagen.

- Bella.. vakna!


- Varför så tidigt? Det känns som att jag precis somnat! Att jag inte sovit alls inatt. Det måste vara på grund av det här jobbiga stället.

- Bella, jag måste prata lite med dig.


- Hehe, om du ska försöka predika för mig om att bo här är det enda rätta så vill jag inte höra det!

- Bella, sluta bara tänka på dig själv..


- Jag beter mig som jag vill. För jag vet att jag har rätt. Vänta har du ätit?

- Ja, Rufus gjorde jättegoda pannkakor. Det finns där nere sen om du vill ha.

- Åh, super!


- Jag som älskar pannkakor, ska nog gå och ta mig ett par stycken med detsamma.

- Nej! Vi skulle ju prata.

- Okej då..


- Tycker du det här huset är fint?

- Jag ville ju inte prata om det här.

- Kan du inte bara svara?

- Jo, jag tycker väl att det är fint. Jag gillar rosa.

- Vårt rum är rosa.

- Det här är inte vårat rum, det här är inte vårat hem.


- Nu ger du det här en chans! Sluta bara bry dig om dig själv! Tänk hur ledsen du gjorde mamma igår när du sa de där dumma sakerna till henne.


- Sa hon till dig att hon blev ledsen..?


- Nej det gjorde hon inte, men jag märkte. Så snälla, snälla.. För andras skull än din egen så försök. Det här kan bli ett hem om vi arbetar på det. Kan du inte det så försök åtminstone att låtsas!


- Okej, Leah. Men jag gör det bara för en liten stund.


- Du kommer förstå vilken toppenmamma vi har, jag går ner och tittar på TV sista stunden innan skolbussen kommer..

- Okej, jag måste byta om. Vi ses på bussen.

- Visst!


 Leah lämnar rummet.

- Mormor, jag har verkligen inte övergivit dig. Jag saknar dig så.


Kl 8 sitter systrarna på skolbussen påväg till skolan. De är mycket spända inför första dagen, men Bella säger inte mycket.


Väl framme vid skolan så springer Bella ifrån Leah.

- Bella? Vänta! Vart ska du?

"Jag tänker inte prata mer med Leah om nya huset och en massa. Jag vill bara in i skolan, så att den här dagen kan ta slut så fort som möjligt."

- Bella! Stanna!


Leah springer efter Bella, men hinner inte ikapp förrän i klassrummet. Då är det redan försent för att diskutera om hemmet, eftersom läraren är den som talar i klassrummet.

Bella tycker dagen går otroligt långsamt, men tillslut slutar de och det är dags för att ta skolbussen hem.


Ännu en gång springer Bella ifrån Leah för att hinna fort till bussen utan att behöva prata. Leah förstår ingenting utan bara springer efter.


- Bella, jag lovar att vi inte behöver prata!

På bussen hem så blir det inte mycket sagt.


- Leah.

- Ja? Kan du förklara varför du inte vill vara där jag är?

- Jag behövde bara tänka lite, förlåt. 

- Det är ingen fara.

- Jag hade tänkt göra mina läxor här i trädgården.

- Okej, jag gör mina inne!

- Bra..

Efter Leah sprungit in så sätter sig inte Bella i trädgården för att göra sina läxor.


Hon går istället hem till Annie...


  

... forts. följer ...

onsdag

 
 
Ingen bild

Amelia

22 november 2010 15:33

Oj, så hon gick hem till Annie? slugt att säga att hon ska göra läxorna i trädgården när hon egentligen går hem till mormor istället.
Superbra skrivet! MVH Amelia

 
Rebecca

Rebecca

22 november 2010 16:48

Längtar tills del 15 ! :)

http://becki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

22 november 2010 17:18

Jag längtar jättemycket till del 15!
Bra skrivet!!

 
Ingen bild

isabell

22 november 2010 17:25

Tjena du jag har en kul sak att säga.
I somras så tog min kusin som e 17 med sig sin flickvän ända från kirruna ner hit till västragötaland och sedan till farmor och farfar i halland innan f och f så gömde han henne på titt rum i TVÅ DAGAR!
Gissa om alla i släkten tycker att de är dumma och hoss f och f så skulle det vara som familje hälg och det är inte ofta vi alla ses tillsamans även om det bara e ca 30 min mellan oss och våra kusiner!
De förstörde våran sommar!
//Love peace

 
Ingen bild

isabell

22 november 2010 17:27

Föresten.
Alla hårstilar som tex den bella har kommer de med kvälsnöjen eller någon annan expantion?

 
Ingen bild

migbaramig.blogspot.com

23 november 2010 15:52

Vad bra dem är har läst alla nysssss..... :)

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

23 november 2010 22:30

Jag längtar också tills del 15, den kommer imorgon! :)

Ojdå, Isabell! Vilka attans kusiner alltså. Men du har i alla fall tur att du har några :)
Och angående hårstilarna så kommer Rufus, Bellas och Africas från Drömjobb :)

Härligt att du hittat hit Migbaramig.blogspot.com! :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amelia

24 november 2010 16:08

Jag har två kusiner, men de är vuxna nu! jag tror min äldsta kusin är 21 år tror jag, har inte träffat eller hört av henne på 3 år, samma gäller min andra kusin, men han är nog 19 år tror jag. Min äldsta kusin är alltså 5 år äldre än jag och min andra är 3 år äldre. Suck... ibland är det jobbigt att vara yngst i släkten på pappas sida. Har bara en släkting kvar på mammas sida: mormor. Alla andra är tyvärr stendöda.

 
Ingen bild

Amelia

24 november 2010 16:20

Mamma lever förstås också!

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

24 november 2010 23:00

Jaså? :)
Jag har mina syskon och min morfar och farmor bortsett från mamma och pappa.
Fast å andra sidan har jag 7 personer jag räknar som syskon-liknande, så jag överlever nog ändå :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

22 november 2011 23:16

Hej! Jag bara undrar; har du tidigare greenwoodsserier? För jag vill gärna läsa om när Annie var barn och hennes föräldrar osv... Men härstammar de från släkten greenwood i twinbrook som är klar? Isåfall: är det jade eller emerald som är först i släkten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards