Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Mystiska Herr Tomte

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 mars 2011 14:45

I The Sims 3 finnes en magisk trädgårdstomte Herr Tomte. Denna tomte ger dina simmars tomt en rejäl dekorativ boost. Dina simmar kommer att få postiva humöreffekter som Fint Dekorerat eller Vackert Dekorerat hem. Dessa ger +10 respektive +15 i humör. Något som resulterar i högre Livslånga Poäng av att göra ingenting (!). Detta gör Herr Tomte mycket effektiv att ha på sin tomt. Men honom hittar du inte överallt, och det är inte den vanliga trädgårdstomten du hittar i köpkatalogen, nej Herr Tomte måste du aktivt leta efter med dina simmar.

För att ge dig lite tips kan jag säga att han finnes på dessa ställen:

- Mausoleumet, utforska katakomber eller gå rundturer här så har du chansen att få med dig en Herr Tomte upp i dagsljuset!

- Via Fiske, du kanske vet att när du fiskar är det inte alltid fisk du får upp? Ibland kan man få badankor, badskum och födelsedagstårtor, vilka simmar är det som slänger i dessa kan kan fråga sig? Men bortsett från dessa har du även en liten chans att få upp en Herr Tomte medan du fiskar. Chansen kanske är liten, men det går!

- Simmar som gillar att leta efter stenar kanske har haft turen att hitta meteoriter eller rymdstenar i sitt sökande? Dessa kan man skicka in via posten och har man tur när man tittar i posten ett tag senare kan där finnas en Herr Tomte. 


Men var på din vakt!

Var du än finner din Herr Tomte så är som sagt ingen vanlig trädgårdstomte - han är Mystisk Herr Tomte. Just det, mystisk.

När du lämnar honom med blicken, vem vet vad han får för sig?


 
 
Ingen bild

Anki

1 mars 2011 14:57

Guuuddd såå häftig x'D . Har hittat den en gång owo!

 
Ingen bild

Felicia

1 mars 2011 15:53

Ett tips till kan vara att man även kan få tomten när man arbetar som detektiv. Min sim jag spelar med nu har fått två tomtar via fall som hon har löst (som har handlat om mystiska tomtar). Ett tips bara!

 
Amelia

Amelia

1 mars 2011 16:44

Jag har träffat på sådana tomtar förut i sims, men då var de farlig ohyra!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

olle

1 mars 2011 17:02

Om man är spökjägare så kan man få fånga sånna tomtar. kanske det är så du har sett dom.

 
Amelia

Amelia

1 mars 2011 18:03

Du menar väl brandman, Olle? min sim fick ett akutlarm om en hel invasion av sådana små rackare, han fick verkligen en del att göra eftersom tomtarna var svåra att fånga! Särskilt eftersom de teleporterade sig från det ena stället till det andra!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mårten

2 mars 2011 14:05

ja det är jätte jobbigt Amelia!

 
Ingen bild

Jessica

2 mars 2011 14:06

Skulle inte den nya berättelsen komma igår?^^

 
Amelia

Amelia

2 mars 2011 18:13

OM du menar Prinsessa, Jessica, så skrev hon ju att den kommer 10 mars! Det är bara 2 mars!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica

2 mars 2011 19:15

Haha, juste "that`s why"^^

 
Ingen bild

mio

3 mars 2011 11:58

jag har ett problem.... hur tar man bort stjärntecken? är de stjärntecken i varje spel? för när jag uppdaterar så jag kan ladda ner simmar å så, så kmr stjärn tecken automatiskt... är stjärntecken med i de här expanisation paketet drömjobb?? snälla hjälp mig!

 
Ingen bild

Alexandra

30 juni 2011 00:05

Kan man hitta sånna där tomtar om man bara har "The Sims 3" alltså inga andra expansioner?

 
Fanny

Fanny

30 juni 2011 11:35

Ja, Alexandra, man behöver inga expansionspaket/prylpaket för att hitta dom! Dock så kommer det nya tomtar i kvällsnöjen och drömjobb, i kvällsnöjen kan man få en vampyrtomte! :D

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alexandra

30 juni 2011 15:39

Tack så jätte mkt Fanny! Har alltid trott att man behövde andra expansioner, men nu får jag väl ge mig ut på jakt efter en tomte då! :D

 
Fanny

Fanny

30 juni 2011 16:08

Såklart att man hjälper till :D

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

5 december 2011 17:10

Haha :-D Jag har haft honom en gång förut, men jag kom inte riktigt ihåg hur jag fick den xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards