Alla inlägg den 21 mars 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 21 mars 2011 10:25

Jag är utöver mig av lycka, mer finns inte att säga på den fronten. Nybliven moster till en liten pojke. Jag har läst igenom alla kommentarer och förstår varenda en av dem. Jag är väldigt tacksam över att ni finns här och läser det jag skriver, jag vill förstås i gengäld tillfredsställa alla era läsbehov genom att skriva så mycket som möjligt. Därför bokar jag in mina lediga dagar med bloggen istället för någonting annat, och jag tycker det är helt okej! - För det är mitt intresse. Däremot har jag svårt för den syniska delen, om jag hade kunnat välja skulle jag definitivt födits synsk. Men tyvärr har ingen den turen. Jag är superglad för att jag är moster nu och min familj har alltid varit viktigast för mig, nummer två hälsa och nummer tre blogg. Jag förstår att en del är sura, men så är läget. Här kommer Greenwoods'.

   






Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2, Del 32, Del 33

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun

 Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.

 __________ Del 34 __________

En vecka efter den tragiska festen ligger Bella fortfarande större delen av sin tid i sängen.
Leah: - Bella, du kan inte ligga där hela livet. Bella!

- Jag ska i alla fall till Mirre idag, och både jag och mamma tyckte att det skulle vara en bra idé om du följde med. Och inte bara ligger där i sängen hela tiden. Har du ens ätit nåt idag?

- Bella?
- Jag hör dig. Är skolveckan slut?
- Jag antar att den går fort för nån som bara ligger hemma i sängen och är "sjuk".
- Jag vill inte träffa henne, Leah. Inte ännu i alla fall. Har hon frågat efter mig i skolan nåt?
- Det ser helt annorlunda ut i skolan nu, du kommer få se. Kan du inte följa med mig till Mirre?
- Okej då.

- Jag ska skriva mina läxor bara.
- Vad bra, då kan jag äta lite så länge.
- Bra sen åker vi till Mirre, sen drar vi ut.

"Ut? Tänk om vi möter nån klasskompis, nån från festen? Eller tänk om vi möter... Alice?"
- Ut? Hem till Mirre sa du väl?
- Ja, först ja. Gå och ät du nu.
- Jag vet inte om jag vill följa med alltså..
- Då måste du stanna hemma och berätta allt för mamma som har hänt.
- Okej, jag följer med då.
- Bra.

Efter Bella har ätit och Leah gjort sina läxor och tagit ett snabbt mellanmål så är de redo på att bege sig med Mirre.
- Vem kör?
- Du. Och vi tar Volvon.

Tjejerna åker mot Mirre.

- Hej Mirre!
Mirre: - Hejsan Leah!
- Jag tog med mig Bella också, som jag sa.
- Haha! Så du fick med henne?
- Japp!

- Vad roligt att du ville följa med Bella!
- Hehe, mmm...
- Leah har berättat allt, du behöver inte vara orolig. Jag förstår!
- Jaså?
- Ska vi åka till parken?
- Visst, det blir jätteroligt!

- Jag tog med mig min boll, jag tänkte att vi kunde öva lite?
- Jaaa! Gud, vad roligt! Jag tänker lugnt bli bäst i laget.
- Haha! Ja, efter mig kanske.
- Bella, är det okej om jag och Mirre övar lite?
- Aaahdå. Det klart. Tänk inte på mig.

- Vart ska vi öva då?
- På planen där borta!
- Hej, mamma?
Africa: - Hej Bella. Vart är du?
- Jag följde med Mirre och Leah.
- Jaha.. Okej.
- Jag tänkte bara säga att.. jag vill prata med dig sen. Okej?

- Vi drar till planen där borta Bella! Kom sen!
- Jag förstår. Och Bella, du ska veta att vad som än händer så finns vi alla här för dig. Det vet du va?
- Mmm... jag vet det.

"Åh, det känns som om jag har svikit mamma. Inte berättat någonting av det som har hänt och vad jag varit inblandad i. Hon har hela tiden trott att Alice var den bästa vännen man kunda ha. Att vi ställde upp för varandra. Hela tiden har jag ljugit för mamma. Jag är ett... ja, jag är ett svin. Bäst att gå till Leah och Mirre så jag inte sitter här och börjar lipa."

"William?"
 - William!

William: - Bella, shit? Det var inte igår! Vart har du varit?
- Hemma.. Jag har varit sjuk.

- Sjuk?
- Jo, precis.
- Okej.. Det vet jag inte riktigt om jag vill tro på. Men tack för senast i alla fall..
"Senast?"


Bilden kommer tillbaka i Bellas huvud.

Och hon blir genast generad.
- Åh, senaste. Eh.. varsågod?
- Varför har du egentligen varit hemma, Bella?

- Det är lugnt, du kan berätta för mig..
- Åh, okej... Jag har varit hemma för att jag inte vill möta Eliennes sorgliga blick. Och för att jag inte har kraft för att konfrontera Alice. Hon har säkert berättat för alla vilken skit-kompis jag är och att ingen borde vara i närheten av mig. I mina drömmar jämför hon mig med ohyra.

- Jag förstod det. Men vet du? Alla ogillar Alice! Hon har verkligen fått vad hon förtjänar i skolan.
- Har hon?

- Ja, det är slut med Alice. Hon är ingen längre. Och om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är bäst så, vem vet hur många brustna hjärtan som hade blivit räddade nu?
- Mmm.. Du har rätt. Att ha brustet hjärta känns som skit.
- Har du ont?

- Mmm.. mer än du anar.

- Allt kommer att lösa sig. Det kommer att bli jättebra.
"Kan jag inte bara säga det nu då? Att jag gillar dig? Åh, dagens fegis. Det är jag det."
- Det hoppas jag... Kanske att man ska tillbaka till skolan på måndag igen då?
- Ja, det tycker jag verkligen. Men Bella? Du och jag borde verkligen hänga nån dag. Tycker du inte?
"Chock, chock, chock. Vad betyder det här nu då? Gud, vad ska jag säga? Vågar jag hänge med William? William Zide, shit.."
- Beeeeeeella!!

Leah kommer springande mot de två.
- Bella! Mirre ska börja bege sig hemåt. Hon skulle iväg på nån resa nu över helgen, men jag tänkte att du och jag kan väl äta nånting på bistron innan vi åker hem?
- Ehm... ah! Ja, det klart.
Leah vänder sig mot William.
- Åh, hej förresten. Men vi har väl träffats?
- Ah! Hej, jag heter William.

- Tjena, jag är Leah. Bella's syster!
"Hur kan hon prata med honom som om han vore vem som helst? Leah, vet du vem du pratar med? Åh, ibland önskar jag verkligen att jag hade en del av Leah. hennes mod hade inte varit helt fel, eller hennes lugn?"
- Ja, jo jag vet! Jag såg att ni hade samma efternamn i telefonkatalogen. Men är ni tvillingar då?
- Haha! Ja precis, Bella! Har du inte berättat att vi är tvillingar?
- Ehm... eh.. nej.. jag har liksom inte.. liksom inte hunnit.
- Aaaahaa! Men så är det! Vilken klass går du i då?
"Leah, underbarast i världen. Pratar med William som om de hade känt varandra hela livet, som om de var bästa vänner. Leah, du är min idol."
- Jag går i Bellas klass!

- Aha, vad härligt! Bella, jag går och säger hejdå till Mirre bara? Är det okej?
- Haha, ja. Gör det, jag kommer snart så kan vi gå och äta sen.
- Super! Hejdå William!
- Hejdå Leah, vi ses.

- Vilken pratglad syster du har.
- Haha, ja. Hon är underbar, den bästa.
- Det måste vara speciellt att ha en tvilling.
- Mm.. Det är väldigt speciellt.

- Men jag borde nog gå till dom nu.. Men vi hörs då William, eller ses i skolan på måndag?
- Haha, ja visst. Men tänk på det jag sa okej? Hejdå!
William går därifrån medan Bella blir helt röd i hela ansiktet.
"Skulle jag hänga med William? Vad hade Leah sagt? Hejdå, borde nog kanske vara passande?"
- Hejdå William!


Bella går och möter Leah, tillsammans säger de hejdå till Mirre och bestämmer att de dka ses igen direkt när Mirre kommer hem från resan. Efter det går Bella och Leah till bristron för att äta lite.
- Hur blev det du och han?
- Va?
- Du och William?


- Vad menar du?
- Jag ser ju Bella. Ni är ju helt nerkärade i varandra. När träffades ni?
- Vi är inte kära!

- Inte?

"Inte vi, jag. Jag är helt nerkärad i William. Och han gör inte saken bättre genom att agera som den bästa killen som finns. Förstår han verkligen mig så bra?"
- Bella? Jorden till Bella?
- Aah?
- Din mobil ringer.

- Bella gumman, kommer ni hem snart?
- Jadå, mamma...
- Så bra.
- Och, en sak till. Du är världens bästa mamma..

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards