Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Kvällsnöjet - del 15: EXTRA LÅNG DEL

Av SanneSims, theSIMSblogg - 17 juni 2011 14:24

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Elise - Röd
Terés Dutiel - Lavendel
Michelle Dutiel - Turkos
Gäster / Tillfälliga - Grå, VinrödCyan & Magenta.


Del 15


Extra lång del


Innan Terés och Anna gör upp en plan för hur de på bästa sätt ska konfrontera Alex så måste de sova några timmar först.

  

Det är tur att Anna's vill inkluderar ett fint gästrum.

 

Morgonen därpå står Anna och tillagar frukost.

Terés: - Godmorgon!

Anna: - Godmorgon!

 

- Vad gör du för något?

- Jag försöker att göra lite våfflor. Vi får se hur det går, sist jag gjorde våfflor så trodde jag och Alex att jag skulle elda upp kåken. De såg ut som kolbitar, men de gick i alla fall att äta! Haha!

 

- Spännande!

- Undra hur de ska vara nu igen.. Att jag aldrig kommer ihåg.

 

- Brukar du inte laga mat?

- Nej, jag brukar ha en kock här som gör det åt mig, eller så köper jag hämtmat eller äter ute.

- Lyxigt!

 

- Jag har bara ont om tid...

- Eller! Så vill du inte lära dig, hehe!

- Det kan stämma.. men det är så svårt med mat. Och jobbigt, jag får aldrig till det.

 

Anna öppnar ungsluckan och rök bolmar ut i köket.

- Åååh nej! Inte igen! Och jag som är så hungrig...

 

- Phuuu! Det stinker verkligen.

- Ja, verkligen! Och sticker i ögonen!

 

- Taskigt. Nu tycker jag inte vi ska älta mina "brända bitar" något mer. Dags för att provsmaka!

- Haha! Aldrig!

 

Efter lite övertalande ord från Annas sida så sätter sig tjejerna ner för att provsmaka den brända maträtten.

- Hm.. gott.

- Ljug inte.

- Okej, det här är uruselt tillagat. Finns det nåt matställe i närheten? 

 - Hörru du!

- Haha, jag skojar med dig Anna. Det går konstigt nog att äta det här!

 

- Hehe. Jo, det var det Alex sa förut också.

- Du tänker mycket på honom märker jag.

- En del. Men mest för att jag är så arg tror jag.

- Det kommer bli lättare sen när han säger rakt ut hur han vill göra. Då finns det inga tvivel, då måste man gå vidare. Om så blir fallet, men det tror jag inte i ditt ställe.

 

Terés äter upp och går för att diska sin tallrik.

- Tror du verkligen att det kommer lösa sig?

- Ja, det är jag hundra procent säker på. Men vi måste inse att någon kommer bli ledsen hur det än blir.

- Jo, jag börjar förbereda mig.

 

- Nä, tänk på någonting annat istället!

- Som?

- Har du ingenting inom jobbet just nu?

- Hu! Joo, är du säger det ska ju jag läsa sagor för barn på stadbiblioteket i eftermiddag vid 17:00!

- Åh, så snällt av dig!

- Det gör mig ingenting, jag gillar barn.

 När Terés vänder sig från vasken mot Anna så får hon ett raskt spjut av vatten i ryggen. Helt oförberedd som hon är skriker hon rakt ut.

- Vad är det?

- Vatten!!!

 

 - Jaha.. så du är rädd för vatten?

 

- Neej! Men gud, kolla! Kranen bara står och sprutar! Hjälp, vad ska jag göra?!

 

- Stäng av kranen.

Terés försöker men får då ytterligare en stark stråle av vatten på sig, den här gången i ansiktet.

- Hjälp, jag är blind! Jag kan inte se!

Anna sitter och skrattar medan hon ser Terés kämpa för glatta livet med kranen.

 

Tillslut ger hon upp.

- Ja... jag.. kommer al.. aldrig vinna...

- Det är ingen fara Terés, det är ju bara en kran!

 Anna tar upp sin telefon och ringer ett samtal.

- Hej, Mr. Fall? Det här är Anna Craft. Kan du skicka upp en reparatör till hus 21?

Fastighetsskötaren Mr. Fall: - ...

- Tack så mycket!

  

Terés och Anna bestämmer att medan Anna jobbar med biblioteksbarnen så ska Terés ta sig runt och utforska Bridgeport lite på egen hand. Vid 13:00 är hon redo för att börja sin runda.

- Hejdå då Anna! Vi ses senare ikväll?

- Javisst! Ring om det är något!

 

- Jadå, hejdå.

- Hejdå. 


Direkt efter Terés gått hoppar Anna in i duschen.  


När hon duschat klart ringer det på dörren.

"Det måste vara reparatörn."

Anna skriker det högsta hon kan: - KOM IN!

Hon hör hur dörren öppnas och smälls igen.

 

"Sådär ja, äntligen färdig!" 


Anna går ut ur badrummet och blir ställd utav vad hon får se.

"Lorinda? Hur vågar hon?!"

Kalla kårar sprider sig genom Annas kropp.

- Lorinda?

 Lorinda vänder sig mot Anna.

Lorinda: - Anna, hej. Jag trodde du aldrig skulle duscha färdigt.

- Hur kom du in?

- Jag gick in samtidigt som du ropade in reparatörn. Som du förstår måste vi prata.

 

- Sätt igång..

 - Först och främst, jag kan inte längre vara din manager som du förstår.

- Ja?

- Jag har sagt upp mig och min ersättare är redan bestämd. För det andra så är jag och Matthew förlovade och vi vill helst inte ha några svartsjuka rubriker ifrån din sida, då kommer du att få det svårt.

 

- Svartsjuka rubriker?

- Ja, att du på grund av din svartsjuka för att jag fått Matthew går ut med en massa falska rykten och anklagelser. Gör du det så kommer jag göra detsamma emot dig.

"Hur barnslig får man vara?"

- Okej.

 - Därför tycker jag att du håller dig för ditt och låter oss vara ifred!

  

- Vi bryter här, rakt av nu! Hör inte av dig till oss.

- Okej.

 - Förstår du?

- Kristallklart.

 

- Bra. Din nya manager kommer och hämtar upp dig klockan 15:00 för den där bibliotekssaken.

Anna tittar efter Lorinda medan hon går ut. Hon känner sig helt tom inombords. Inte arg, inte ledsen. Bara helt tom.

 

Inför biblioteksmötet så sätter hon på sig andra kläder och inväntar den nya managern. Klockan 15:24 plingar det äntligen på dörren och Anna går upp för att öppna.

 

- Oj, jag har visst glömt att moppa upp vattnet sedan imorse. Strunt samma..

 Anna går mot dörren.

  Utanför står en ung man och väntar.

"En paparazzi?"

Anna bestämmer sig för att gå ut i alla fall.

 

- Hejsan.

Karl: - Hallo. Vilken vacker utsikt du har!


- Hm.. Jo. Jatg antar att den är ganska fin.

- Nästan sjöutsikt.

- Nja, snarare havsglimt.

- Haha det stämmer!

 Mannen vänder sig mot Anna.

- Hej Anna, jag är Karl. Din nya manager med start från idag. Ursäkta att jag är sen. Är du redo att åka madame?

 

- Madame?

Anna börjar tokskratta. Visst har hon fått konstiga adresser förut som Mrs. och Lady. Men aldrig madame?


Karl skiner upp som en sol av Annas skratt.

- Vad är så roligt?

- Haha, den har jag nog aldrig hört förut?

- Vilken?

- Madame!

- Haha, tok. Jag är bara artig. Nu åker vi!

 

- Jag ska bara be dessa nedrans paparazzis att inte följa efter oss då vi åker.

Karl går fram till den parkerade bilen. Inuti sitter tre personer med kameror i högsta hugg.

 

Han talar några sanningens ord med dem och förklarar att Anna är påväg att läsa för barn. Karls honungstunga får männen att lova att de inte följer efter.

Anna blir imponerad.

 Därefter åker de mot tillställningen.

  

- Har du några bra spökhistorier då?

- Eeeh!? Nää! Verkligen inte!

- Det är sådana du ska berätta, stackars barn som väntar spänt.

- Åh nej, vad ska jag göra?

- Ingen fara jag kan lära dig några!

- Säkert?

- Visst!

Karl berättar några spökhistorior och Anna anstränger sig till det yttersta för att försöka minnas dem. På något underligt sätt så glömmer Anna helt hur elak Lorinda varit mot henne, tankarna som virvlar och den stickande känslan i magen av att få veta att Lorinda och Matthew ska gifta sig. Allt är som bortblåst.

 15 minuter senare är de framme vid biblioteket.

  

- Kom Anna!

Alex: "Anna?"

Alex kollar upp från sin bok och får se Anna gå in genom biblioteks-dörren.

 - Jag kommer! Haha!

Till en början är han helt handlingsförlamad. Är det för att Anna är med en annan man?

 

"Anna...?"  

 
 
Linnea

Linnea

17 juni 2011 18:06

kan inte du ändra din design
(jätte bra del älskar din blogg!)

http://www.thebestfriends4-ever.bloggplatsen.se

 
TheSims3 - Hilda

TheSims3 - Hilda

17 juni 2011 18:26

ÅÅÅÅH VILKEN BRA DEL! :D

http://www.bloggenomsimstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

17 juni 2011 18:46

Hej! Jag undrar några saker. Vilka ställen är bäst att gå till när man är partysugen, på ställena jag går till är det helt dött... Och vart är bäst att hänga om man vill träffa kändisar? tack på förhand!!

 
Maria

Maria

17 juni 2011 19:01

Över 50 bilder!Rekord och den sådan bra del!!

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 juni 2011 19:48

Jättebra del! Jag tror Alex blir svartsjuk av att se Anna med sin manager, hoppas att Anna lyckas reda ut det där lilla missförståndet! Ja, om Alex går och kräver en förklaring, då!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
tezz jonsson

tezz jonsson

17 juni 2011 20:02

Bra del! :D
När får man se ombyggnaded på riverview? :)

http://lillaminasims.bloggplatsen.se

 
Elin, "Eliwn" ;P

Elin, "Eliwn" ;P

17 juni 2011 20:25

Eftersom jag inte har följt din blogg så länge, så har jag nu läst klart dom senaste delarna av "Kvällsnöjet" (:

Ialla fall det jag vill säga;
SHIT OMG VAD BRA DEL! SNÄLLA MER MER! :D ^^

Detta är nästan bättre än "Prinsessa" ^^
Ha en bra fredag!
Elin, "Eliwn" :P

http://www.eliwn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sanna

17 juni 2011 20:32

alltså... nu börjar jag nästan hoppas på Anna och Karl.. o.o .. en del av mig tycker synd om alex men en annan tycker ''Haha! nu får alex känna på hur det kändes för anna!'' hehe...

 
Tove

Tove

17 juni 2011 21:50

jättebra del!

http://simstips.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

17 juni 2011 23:34

Taack, taaaack!!
Jag blir så glad när jag läser era kommentarer!
Tror att dom skulle kunna få mig att bestiga Mount Everest ;)
Ni är underbara! :D

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Sanne, theSIMSblogg

Sanne, theSIMSblogg

17 juni 2011 23:36

Tezz: Jag ska bli bättre på att uppdatera där, med byggnader då och då! ;)
La precis upp lite foton på en sylta. :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
TSL

TSL

18 juni 2011 06:46

Du lyckas så bra med dina serier! Ge dig en klapp på axeln! Älskar din blogg & älskar dina serier. Ha det bra :)
- Mathilda

http://thesimslifee.blogg.se

 
Ingen bild

Mini

18 juni 2011 08:37

Vilken bra del du har gjort!!!

 
Trude

Trude

18 juni 2011 13:31

Jätte bra del! :D

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

18 juni 2011 16:00

ÅÅÅ va spännande! :D

http://linneasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

felicia

19 juni 2011 11:37

Vart har du laddat ner Annas handduk ? :D
Jag vill oxå ha en sån ! X)

Snälla svaaaraaa någon :)

 
Ingen bild

Aniella

19 juni 2011 22:03

Du skrev förut att eftersom bloggen har typ ett 1 års jubbeleum så skulle du lägga ut dubbla avsnitt av historierna. kommer det bra bli en del av kvällsnöjet eftersom att den är "extra lång"? super bra del jätte spänande!! :)

 
Ingen bild

Mastan

20 juni 2011 01:16

Hej bra del ;)
Fast hur får man en hannduk? (på sig)
Tacksam för svar! :D

 
Miss Sims

Miss Sims

21 juni 2011 12:18

Hur fick Anna en sån handduk på sej? Vill sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt gärna veta, superdupertacksam för svar! :D

http://www.misssims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica

22 juni 2011 13:11

Man får en handduk på säg när man tillexempel badar naken i poolen och sen så ska typ nån sim ta simmens kläder och gömma dom (man kan radera kläderna med hjälp av fusk oxå ;) men för det behövs kvällsnöjen :) (inte så bra förklarat xD jag e sämst på att förklara... :$) JÄTTE BRA DEL, ÄLSKAR DIN BLOGG ♥☺♥

 
Ingen bild

LordKJ

24 juni 2011 10:32

asså jag undrar en sak... HUR KAN DU GÖRA EN SÅ BRA SERIE!!!!!!!??? den e mycket bättre än prinsessa och greenwoods tillsammans!! (även fast jag inte gillar prinsessa så mycket...) Ha det bra och snäääääälla gör många fler delar på den här för att den äger! =)=)

 
Ingen bild

LordKJ

24 juni 2011 10:38

Förässten jag har en fråga... Har du laddat ner annas hår från store eller exchange eller får man det med kvällsnöjen? skulle så gärna vilja veta för att det är fett coolt!

 
Amelia

Amelia

24 juni 2011 22:18

LordKJ, Annas hår kommer från kvällsnöjen. Det vet jag, för jag har kvällsnöjen själv och har använt den frisyren själv massor med gånger!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LordKJ

27 juni 2011 16:20

Ja det förstår jag Amelia!! Den är ju ursnygg. Ska själv köpa kvällsnöjen om några veckor. Verkar rätt så coolt att man kan bo i höghus =O

 
Ingen bild

carro

15 juli 2011 23:04

den där handduken som anna har på sig, vart laddade du ner den ifrån? :)

/ddelicious @ ts3.com

 
Amelia

Amelia

15 juli 2011 23:47

Carro, handduken får man på sig om simmen har badat naken i en pool och sedan låter man någon annan sim gömma kläderna. När simmen kommer upp ur vattnet tar hon/han på sig en handduk. För det krävs dock kvällsnöjen!
Hehe, gömma kläderna! Busigt! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

15 juli 2011 23:57

Vänta lite, Carro. Jag tror jag fattar nu, jag tror den där handduken är från lilisims.com
Jag laddar ner den jag hittat på lilisims.com och testar sedan i mitt eget sims!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

16 juli 2011 00:32

Nu kan jag bekräfta säkert, Carro. Anna har badat naken och någon har gömt hennes kläder!
Alla kan ta fel, det är inte hela världen!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

1 oktober 2011 23:42

Hmm... nu börjar ju jag hoppas på Karl och Anna D:

 
Ingen bild

Jenny

16 december 2011 16:38

Hur fick du handuken? :O

 
Ingen bild

Är det du Jenny?? xD

16 december 2011 17:37

Rubriken säger allt..O.O x)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards