Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Autumn House

Av SanneSims, theSIMSblogg - 14 augusti 2011 20:03

Märker ni det? I alla fall här omkring där jag bor börjar småkyliga vindar stryka omkring. Detta betyder bara en grej, hösten står bakom dörren! Jag älskar hösten, så otroligt vacker och underbar! Längtar något otroligt dit för min egen del, men för mina simmars del så får de nöja sig med ett mysigt höstigt hus eftersom det inte lär bli höst hos dem på ett bra tag. Nu efter Husdjur kommer ut i oktober så behöver jag endast ett expansion-pack till: ett med årstider och väder!


 Huset från gatan sett.

.


 

Två exteriör-bilder.

.


 

Kök, bottenvåningen.

.


   

Kombinerad hall, allrum och matsal på första våningen.

.


 

Hall på övervåning.

.


 

Medelstort sovrum på övervåningen.

.


 

 Litet sovrum på övervåningen.

.


   

Allrum på övervåningen.

.


 

   

Utsidan och lite höst-bilder.


Jag har försökt lägga upp det på Exchange, men tyvärr vill uppladdningen inte gå hela vägen. Jeg försöker hela tiden och hoppas att jag lyckas hitta felet snart :)

 
 
Andrea!

Andrea!

14 augusti 2011 20:40

Störtmysigt! Jättefint,påminner mig verkligen om hösten:)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Serena

14 augusti 2011 20:44

på bild 14 så gör barnet och mamman fredsäknet hur gör man det?

 
rebecca

rebecca

14 augusti 2011 20:49

Jag är kär!

http://www.theoneandonlyrebecca.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

14 augusti 2011 21:43

Wow! Asså din hus är otroliga! Önskar jag kunde göra sånna fina hus. Hur lång tid tar det för dig ungefär att göra ett hus som detta? :)
Tacksam för svar. :)
Du är bäst!

 
Torbjörn S. Peterson

Torbjörn S. Peterson

14 augusti 2011 22:17

Hej, jag gillar verkligen The Sims. Kolla gärna in min blogg. :)

http://www.farbrorbla.bloggplatsen.se

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

14 augusti 2011 22:43

Asgrymmt hus :)
Men om det där väder expantionet så kommer det faktiskt efter Husdjur. Det kommer heta Mother Nature på engelska. Såg en fan-bild på "The Curtis Paradis Show"-gruppen på FB ;)

http://moakamole.bloggplatsen.se

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

14 augusti 2011 22:44

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=219336274763258&set=o.116954070490&type=1&theater

http://moakamole.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

14 augusti 2011 23:15

VILL HA :3 haha

 
Ingen bild

Mini

15 augusti 2011 07:12

Vilket fint hus du har gjort! Du gör så himla fina hus, hur gör du?! Det är kul att titta på dina hus så jag hoppas att du fortsätter att lägga upp dem, en fråga har du något inredningstips, eller skulle du kanske kunna göra ett inlägg om hur du inreder eller något sådant. Men bara om du vill.
Hälsningar Mini

 
Ingen bild

caroline

15 augusti 2011 07:37

såg att du försökt lägga upp huset på exchange. du skulle inte kunna lägga upp familjen med? :-)

 
Ingen bild

Lisa

15 augusti 2011 08:59

Supermysigt! Skulle vilja ha en hel stad som ser höstlig ut! Och jag tror vi får det med pets!!!

kolla denhärbilden, till och med löv på marken.
http://www.simprograms.com/images/games/Les-Sims-3-Animaux-et-Cie-1.jpg
eller denhär:
http://www.simprograms.com/images/games/Les-Sims-3-Animaux-et-Cie-2.jpg

 
Ingen bild

anonym

15 augusti 2011 10:58

Ni som gillar musik och brukar vara inne på youtube .... besök då megan and liz på youtube =) de lägger up videor på youtube då dom sjunger ... de har över 400 000 prenumeranter men de böhver mer :) så om ni har tid (och har ett youtube konto ;) ) besök deras kanal och om ni gillar dom så prenumerera på dom :) ( varför jag gör det här?? för att jag älskar megan and liz <3 ) SUPER BRA BLOGG :D

 
Sanne

Sanne

15 augusti 2011 11:30

Andrea, Rebecca & Jessica; Tack så jättemycket! :D
Serena; Det är en social interaktion.
Amanda; Tack-tack! Det tog drygt fyra timmar med detta, jag slutar aldrig förrän jag är helnöjd. :)
Torbjörn; Den ska jag kika in. Let there be Sims!
Moakamole; Tack så mycket! Såå spännande, man få verkligen hoppas! :D
Mini; Tack så hjärtligt. :) Två tips som jag har som är självklara för mig är att aldrig bygga för stort och aldrig bygga fyrkantigt. Att bygga stora hus är svårt och fyrkantigt är opersonligt och lite tråkigt. Självklart kan fyrkantiga hus vara jättefina de också! Men jag tycker mina aldrig blir det. Så lek lite med väggarna och finn inspiration i verkliga hus som du tycker är fina och försök efterlikna dem lite. :) Sedan ett till, bestäm dig för en eller två stilar som du sedan följer hela tiden så blir allting enhetligt i slutet. :) Tex. lantlig och viktoriansk stil som jag valt här. ;)
Caroline; Självklart! :D
Lisa; Verkligen underbara bilder! Jag längtar så, och speciellt till den där terräng-målningen som de använt sig av på bilderna ;D

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
lizzie_123

lizzie_123

15 augusti 2011 11:48

WOW, SNYGGT!! hur gör du så att mamman kan putta fart på gungan??

http://minilizzie.blogg.se

 
Sanne

Sanne

15 augusti 2011 12:00

Lizzie; Gör så att barnet gungar, sedan kan du ta som i det här fallet mamman och trycka på barnet och välj "Knuffa" :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

15 augusti 2011 13:17

Hej, jag igen. Jo min sim har helt plötsligt börjat "smyga" hela tiden istället för att gå vanligt som alla andra. Går det att fixa det? I sånna fall hur? :)

 
HildaDahrén - Foto&Vardag

HildaDahrén - Foto&Vardag

15 augusti 2011 20:22

Hej jag har ett jätte jobbigt problem med mitt sims. Jag uppdaterade det nyss, och det brukar alltid gå bra då jag gör det, men nu, när jag försöker starta spelet så kommer det upp en ruta där det står:
FEL
Ditt exemplar av grundspelet The Sims 3 är inte kompatibelt med det aktuella Sims 3-expansionspaketet. Uppdatera ditt spel via spelets startprogram.

Men det går inte att uppdatera, det står bara då att jag redan har den senaste versionen av spelkllenten.
Vad ska jag göra?

http://www.hildadahren.bloggplatsen.se

 
the sims lover!

the sims lover!

15 augusti 2011 22:35

wow!! jätte fint hus!! mina simmar älskar det! :D men jag har en fråga om husbygge...
när jag ska bygga en till våning i mitt hus, & lägga golv, så blir det tomma rutor här och där, inte ens rutmönstret?!? tänkte om du har nåt tips på hur jag ska kunna bli av med det problemet! ;) förrästen, längtar suuuuper mkt till kvällsnöjet kommer! ^^ hare bäst nu! :)

http://martinasworld.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

15 augusti 2011 22:59

Fint hus!
Jag tycker att du borde göra klart inläggen i tema jobb och inte minst tema leva livet!!!
Blir det ett nytt "tema husdjur" sen när det kommer ut? :-)
Ha det bäst!

 
Ingen bild

Hozzan10

16 augusti 2011 00:25

Ehm. Nu kommer jag säkert låta jätte-negativ och allt, men det är kanske inte riktigt så jag menar. Men iaf.

Jag börjar bli lite trött på att du sätter ut datum då saker ska komma ut (tex. prinsessa, kvällsnöjen osv.) och det inte kommer ut den dagen :/
Jag förstår mycket väl att du har ett liv utanför bloggen som gör att du inte kan skriva och så.

Min fråga blir: Är det inte bättre att lägga till någon extra dag, och om du hinner innan, publicera tidigare? ^^

 
Ingen bild

Kajsamy Pettersson

16 augusti 2011 03:05

Hur gör du för att pelarna ska va sådär med staketet? När jag försöker sätta pelare brevid staketet så hamnar bara pelarna antingen framför eller bakom staketet ._.

 
Sofie

Sofie

16 augusti 2011 11:55

Vilket fint hus! Om du får det på thesims3.com så ska jag ladda ner det :) eller du kanske redan lagt ut den där, men när jag går in så står det bara "Hoppsan, vi kan inte behandla din begäran" så får väl vänta några dagar.

http://simssofie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

16 augusti 2011 15:05

Grrrymtt snyggt som vanligt ;D

 
Ingen bild

Aniella

16 augusti 2011 15:14

Grymt snyggt! det ser så myssigt ut man längtar till hösten. -"Kajsamy pettersson" du använder koden "MoveObjects On" så kan du ställa nästan allt var du vill. ;) avaktivera med "Off"

 
Ingen bild

johanna

16 augusti 2011 15:17

snygg väldigt höstigt haha ;)

 
Ingen bild

Ella

16 augusti 2011 18:17

Jag vill inte att du ska känna dig dum nu, men det finns fusk för olika väder.

 
the sims lover!

the sims lover!

16 augusti 2011 19:32

finns det!?! snääääälla skriv dom i en kommentar på min blogg!! :3

http://martinasworld.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica :)

16 augusti 2011 20:22

SNÄLLA ELLA kan du skriva fusket??????

 
Absolutsims

Absolutsims

17 augusti 2011 07:40

Ella: Allvarligt? Du vill väl bara få uppmärksamhet...

http://www.absolutsims.bloggplatsen.se

 
Autumn

Autumn

17 augusti 2011 08:18

Absolutsims: Ja, allvarligt. Det finns ett sådant fusk; http://www.fuska.nu/spel/pc/thesims3drmjobb/fusk/72365/

http://Autumn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

EnsombehöverHjälp!!

17 augusti 2011 10:20

ÅÅH FINNS DET?! MÅSTE TESTA!!

 
Ingen bild

Hanna

17 augusti 2011 19:15

Väderfusket funka inte :((

 
Sanne

Sanne

18 augusti 2011 11:25

Ella; Hur det skulle kunna få mig att känna mig dum förstår jag inte riktigt? ;)

Men jag har testat det fusket några gånger förut, men jag är lite mer ute efter väder och framför allt ordentliga årstider med temperatur-skillnader som i Året Runt. :)

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Evelina

6 september 2011 20:57

Ja, jag längtar tills det kommer ett Året Runt, om det nu kommer. Jag har längtat till husdjur, Drömjobb, Kvällsnöjen, och till Året Runt. Vill verkligen att det kommer!

Ditt hus var jätte fint, verkligen. Sedan, gör du mönstrerna och kläderna själv? E.x smink och sådant, isådanafall, kan du göra ett inlägg om hur man gör?

 
Ingen bild

Anonym

9 januari 2012 15:23

Gud vilket fint hus!! :D

 
Ingen bild

Therese

17 oktober 2012 16:26

Jättefint! Har byggt ett liknade hus med insperation av detta hus! xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards