Alla inlägg den 10 juli 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 10 juli 2011 21:51

FEST!

- grundspelet -


Vartå, vart då? Jo, i The Sims såklart!

Att hålla en fest i The Sims 3 är inte så värst svårt. Simmarna som blir bjudna på festen behöver inte underhållas av värden/värdinnan för att kunna ha trevligt, som det var i The Sims 2. Nej, här är det faktiskt lättare ju större fest man håller. Då hittar simmarna alltid en ledig danspartner, alltid en sim som vill snacka lite. Det enda som kan bli klurigt är att stolarna inte räcker till!


Hur fixar man en fest?


1. Gå in i din sim's ryggsäck.

2. Klicka på mobiltelefonen.

 

Då kommer du få upp två stycken olika fest-alternativ, Ordna fest och Ordna fest vid...

Ordna fest: Festen håller du hemma på din personliga tomt

Ordna fest vid...: Festen håller din sim på en allmän tomt, du får själv välja vilken, mot en summa simdaler.

 

Oavsett vilken du väljer så kommer festtyperna du kan välja mellan vara desamma (Bortse från möhippa i festtypskategorin, denna medföljer i Leva Livet exp.).


Festtyper du kan välja mellan


Hemmafest

En social fest för dina vänner, antingen för att ni ska jobba på att behålla banden mellan er eller skapa nya med andra simmar. En hemmafest är alltid trevlig att dyka upp på, med shysst musik och gott käk misslyckas den nästan aldrig!


Bröllopsfest

För de där två som vill gifta sig inför publik! Visst, ett privat bröllop är väl mysigt, men folket vill ju veta att ni har gängat er för guds skull! Fixa en bröllopsfest hemma, eller en storslagen på allmän tomt. Här är det endast fantasin som sätter gränserna (och simdaler, förstås).


Begravning

Hedra en bortgången sim på en personlig vaka. Det blir lindrigare för simmarna om de kan prata med andra om deras förlust och minnas speciella stunder tillsammans med andra.


Födelsedagsfest

Här ska det kalasas för en speciell sim fyller år! Fixa i ordning ett födelsedagskalas och se till att placera en tårta någonstans så gästerna kan fira den speciella dagen.


Kampanjfest

För politiska simmar som vill ha extra klirr i kampanjkassan så kan man fixa en kampanjfest. Gästerna minglar och har trevligt, när de sedan går där ifrån får du se resultatet av hur storslagen din kampanjfest var.

Stora donationer = Storslagen fest.

Fjuttiga donationer = Festen var dagens skämt



Se till att sätta en lagom tid på din fest. Så att du hinner förbereda din hemmatomt eller köpa nya saker att ta med till den allmänna tomten.

 

Gästerna. För att förbättra banden mellan simmar du redan känner bra eller för att hålla en jämn relation med dem, bjud simmar du känner bra. För att lära känna nya, spännande, främmande simmar - bjud in sådana du knappt känner! Eller, kör en härlig mix! Du förflyttar gäster med pilarna som är markerade med gult och orange.

1. Alla simmar du känner

2. Vänner, simmar din sim känner väl

3. Arbetskamrater

 När du fyllt i allt och du tycker det ser bra ut, klicka på Godkänn och vänta på att din fest ska börja!



Lite bilder ifrån ett födelsedagsfirande

       


Av SanneSims, theSIMSblogg - 10 juli 2011 16:59

Jag förstår att många tycker att Veckans Fråga är lite luddig den här gången. Det var svårt att beskriva den kortfattat så här kommer en längre förklaring till alternativen om hur ni startar Ett nytt spel i The Sims 3:


Alternativ 1: I The Sims 3 så åldras ju kvarterets simmar, precis som dina simmar gör när du spelar med dem. Men ibland så tröttnar man ju på sin familj och vill starta om med en ny. Tar ni vara på kvarteret som hunnit åldras? Alltså, ni skapar nya simmar i "Ändra Stad"-läget och placerar ut dem i kvarteret och sedan byter aktivt hushåll.

På så sätt finns ju alla de simmarna med sina släktträd kvar i staden och om du väljer att din sim ska gifta sig med en annan sim från kvarteret så kan du se tillbaka i dennes släktträd flera generationer också.


Alternativ 2: Jag vet inget bättre sätt än att starta om allt ifrån början.


Alternativ 3: Jag väljer att starta om staden helt ifrån början med nya simmar eftersom jag gillar de simmar som bor i staden från början.


Alternativ 4: Kanske byter ni stad helt när ni tycker att det är dags för förändring?

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards