Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Historien om Greenwoods' del 28

Av SanneSims, theSIMSblogg - 16 februari 2011 22:30

Nästan lite nattens Greenwoods' blev det, beklagar detta. Men bättre sent än aldrig var det någon smart som en gång sade. Som grädde på moset blir avsnittet mega-långt och innehållsrikt. Försök att hålla koll på grabbarna!


  

__________________________________________________






Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26, Del 27

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå & Mörkt gul


Läs mer om tidigare ändringen här.


Vid del 28 tillkommer fler nya färger!

Utöver de gamla:

Alice - Cyan

Alexander, röd high school-jacka - Lila-grå

Eliott, vit tröja med blå kant - Mörkt blå

Spike, punkar-aktig rock-snubbe - Vinröd

Mikael, skjorta och svart hår - Ljusgrön

William Zide, ni märker - Brun


__________ Del 28 __________


Bella: "Oj... Undra hur mycket klockan är. Det måste vara väldigt sent."


"Åh, eller mycket tidigt. Bara 4? Måste varit nervositeten från igår som gjort att jag sovit dåligt i natt."


"Hehe, Leah har minsann inte påverkats av de känslorna i alla fall verkar det som.."


".. hon sover som en prinsessa."


"Jo men visst är solen påväg upp allt. Lika bra att börja med att göra mig i ordning så jag har det klart. Leah får sova vidare en liten stund nu när hon sover så sött."

  

"Tralla-lalla-laaa, frukost var det här ja. Fattiga riddare blir perfekt"


Jake: - Nämen godmorgon på dig. Vad gör du uppe såhär tidigt?

- Godmorgon, jag gör mig redo inför första dagen.



 - Hehe, juste. Första dagen är idag ju. Vi får hoppas att allt går bra.

- Mmm...

- Vart är din syster?

- Hon sover. Jag ska väcka henne efter jag duschat.


"Det bästa med att vara uppe tidigt är att varmvattnet aldrig är slut. Jag skulle kunna stå här i timmar."


- Men det har jag inte tid med. Lite fuktkräm är alltid bra för ansiktet.

"Jag gillar verkligen de här nya kläderna jag köpte igår. De sitter jättesnyggt på mig."


Rufus: - Bella? Skulle du kunna ta tvätten här medan jag går upp och lägger mig brevid Hannah ett tag? Jag tror hon har ont i magen igen.

- Aaah, visst! Låt det vara, jag tar det så fort jag är klar med att borsta tänderna. Varför är du så fint klädd?


- Vi ska åka till sjukhuset idag för att få reda på vad det kan vara för fel på Hannah. Hon har så himla ont ofta nu för tiden.


- Stackarn..

- Glöm inte tvätten bara!

- Nejdå.

"Undra hur den nya skolan ser ut innuti. Tänk om klassrummet är rosa? Wiiho, vad häftigt det skulle vara.."


- Oj, vad man kan dagdrömma sig bort vid handfatet med tandborstning. Bäst att ta tvätten.


- Så du har börjat tvätta nu också?

- Ja, eller nej. Det är Rufus tvätt. Men han ska med Hannah till sjukhuset så han hinner inte ta den just nu.

- Vad snällt utav dig. Rengör du dasset också?

- Nej, det kan du banne mig ta själv!


- Haha, det är väl lika bra så. Så att det blir skinande rent.


30 minuter senare:

Bella kommer upprusande för trappan.

- Attans, attans, attans!

- Vad är det Bella?


- Jag glömde väcka Leah och vi måste alldeles strax åka!

- Oooj!


- Leah, Leah! Vakna!

Leah: - Jaaa..


-Vilken härlig dag. Och vilken sol!

- Leah...


- Klockan är jättemycket, och jag glömde väcka dig...


- Vad är hon?

- 7:45, vi måste åka alldeles strax. Om endast 15 minuter. Förlåt.


- Det är lugnt, jag har ändå träning direkt efter skolan idag så att det är nästan ingen idé att jag duschar.

- Okej?

- Jag menar, vi ska ju bara vara i skolan ett par timmar nu första dagen. Och då är det ju ingen fara.


- Du behöver inte försöka vara snäll. Jag klantade mig. Förlåt bara okej?


- Det är lugnt säger jag ju. Ingen skada skedd! Ska vi åka med mamma?

- Ja..

- Då är det bäst att vi går till henne nu då.

- Mmm... Precis!


Africa: - Vad jag menar är att du behöver inte vara rädd, för det Hannah har är säkert nåt jättevenligt och fullständigt bot-bart.

- Tror du?

- Jag vet! Det är säkert att ni stissas upp helt i onödan.


- Kolla vad snygg jag är i den här!

- Ska du ha den där?

- Ja, det klart! Den markerar mina muskler!

- Förstår du Rufus?

- Jadå.. Men vi åker ändå till sjukhuset för att kolla.

- Ja, det är lika bra.


- Ska vi inte åka nu mamma?

- Är ni klara då tjejer?

- Japp!

- Lycka till brudar.

- Tack!


- Kan inte jag få köra mamma?

- Nämen Leah då. Det kommer inte på fråga.

- Okej, okej. Jag fråga ju bara! Lycka till ni också Rufus!

- Tack.


- Är ni spända då?

- Jaa! Jättemycket!

- Nja, lite sådär. Jag har träning direkt efter skolan idag.

- Okej, se till att inte komma försent till den då.

- Det klart.

- Måste du följa med in i skolan mamma?

- Ja, så jag kan se till så ni verkligen kommer i samma klass. Jag åker med detsamma jag har pratat klart med rektorn.

- Mmm...


- Det var en riktigt fin skola utifrån sett i alla fall.

- Den är säkert lika pampig innifrån. Kommer du Bella?

- Jaa. Stressa inte!

- Glöm inte träningen sen då Leah.


När första dagen är avklarad i skolan ska Bella bege sig hemåt. Hon väntar först utanför skolan på Leah för att se om de åtminstone kan ta halva gemensamma vägen hem innan Leah ska iväg på träningen.


- Du vet Mirre som går i våran nya klass?

- Ja?

- Hon och jag tränar ju i samma fotbollslag så hon skjutsar mig till träningen. Ses vi hemma sen?

- Okej..

Leah åker med Mirre till träningen och lämnar Bella kvar utanför skolan. Bella som inte riktigt vet vad eller hur hon ska göra härnäst står som förlamad utanför skolan och bara dagdrömmer.


Elliot: - Skön första dag i skolan!

Mikael: - Ja, fett skön!

- Hoppas alla dagar blir så här korta.

- Haha inte så troligt va?

- Nä, kanske inte..


Spike: - Grabbar vänta! Vart ska vi?

Mikael: - Ta det lugnt Spike. Vi ska ju vänta på William här utanför skolan. Det var ju det vi sa inne på lektionen.

Elliot: - Aaah, juste.


Elliot: - Undra vart han kan vara, man kanske ska ringa honom.

Mikael: - Ringer du eller Elliot?

- Jaa...


Alexander: - Oj, vem är hon?

Elliot: - Vem?

- Hon som står vid entrén precis.


Elliot: - Åh, hon?

Mikael: - Det är väl den där bruden från William's klass?

- Är det?

Spike: - Jaaa, men då borde ju William komma snart!

- Mmm...


Samtidigt hemma hos Greenwoods' har Rufus äntligen lyckats få Hannah ur sängen.


Men Hannah har fortfarande mycket ont, om inte ännu ondare i magen.

- Hannah, nu åker vi okej?

Hannah: - Okej.


- Jag kan inte förstå att smärtan har förvärrats så under bara en natt?

- Nej, det är konstigt. Tur att vi ska titta upp det nu i alla fall.


- Är du nervös?

- Nej, det ska bara bli skönt att veta vad det är för någonting som är fel.

- Okej, då går vi in då?

- Okej.


"Hmm... Oj, jag glömde visst att fixa till naglarna i morse, kanske ska göra det nu..."

William: "Oj.."


Alexander: - Där är han ju! Han kommer ut i från skolan nu!

Mikael: - Eeehj! William, här är vi!


Alexander: - Hur blir det med festen vi skulle ha i helgen?

Elliot: - Den blir av!


"Oj, vad söt han var då.. Det är ju han ifrån min klass. Åh, han är verkligen toksöt.."

Alice: - Bella?


- Aah?

- Hej Bella. Det är jag Alice, du vet. Från din klass?

- Åh, juste. Hej.

- Du vet det där arbetet vi fick i uppgift att göra tillsammans? Kan vi inte arbeta lite på det nu, eller är du upptagen?

- Ehm, nej jag är inte upptagen. 

- Ska vi åka till caféet då?

- Mmm.. visst.

"Redan en ny kompis, oj det gick fort. Och Alice också? Hon är ju superpopulär. Jag vågar ju knappt prata med henne..."


- Du, alltså.. Det jag ville var egentligen inte att prata om nåt arbete. Utan om en annan grej.

- Okej?

- Ja, alltså. Min bästa vännina från stan har flyttat jättelångt bort!

- Okej?

- Och, jag är bjuden på fest och sådär i helgen. Men jag vill absolut inte gå ensam, vill du gå med mig? Det kommer bli jätteroligt.


- Oj.. Ska jag? På fest? Ehm...

- Vadå?

- Jag har aldrig varit på fest förut..

- Vill du inte gå så förstår jag, men alltså det kommer vara jordens drag. Och massa snygga killar och sådär..

- Okej, jo. Jag antar att jag vill gå.


- Okej, men vad bra. Då säger vi så. Suveränt.

- Mmm...


- Alltså, du behöver inte vara orolig. De kommer ändå inte lägga så stor märke till dig eftersom du kommer vara ny i gänget och sådär. Det kommer gå bra.


- Jag har ändå tänkt köpa nya kläder. Jag ska fånga in storfångsten hade jag tänkt mig.

- Storfångsten?

- William Zide. Typ skolans snyggaste kille? Från våran klass.

- Åh.. okej.

- Skojar du? Har du inte lagt märke till William?

- Nej, inte så värst.. Minns hans namn från idag, men annars inte.

- Åh! Häng med!


- Vi kanske borde plugga lite?

"William, det var ju han som gick förbi mig vid entrén? Det måste det varit. Typisk att Alice ska gilla honom. Men det klart. Han som var så söt lär vilja hänga med en så populär tjej som Alice. Som om jag skulle ha en chans.."

- Borde plugga? Nej, borde shoppa!


  

... forts. följer ...

 
 
Ingen bild

olle

17 februari 2011 07:24

Jag hoppas att vi får veta om Hannah är gravid snart! As bra avsnitt!!

 
andrea

andrea

17 februari 2011 14:35

Superbra del!!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 februari 2011 15:18

Jättebra jobbat! kommer nästa avsnitt på fredag? eller nästa onsdag?
Men i alla fall, jag älskade den här delen!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
amandA

amandA

17 februari 2011 16:00

kan man göra en ny egnen stad ?? och i så fall hur gör man ??//¨
www.pixxibox.bloggplatsen.se

http://www.pixxibox.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sandra

17 februari 2011 16:00

jättebra del! men var har du fått Bellas hår ifrån? det är verkligen jättefint!

 
Ingen bild

Malin

17 februari 2011 17:47

Super bra del och lång, Greenwoods ÄGER!!!! Hoppas Hannah blir gravid!!!!

Jag <3 Greenwod

 
Ingen bild

Trude

17 februari 2011 20:51

Älskar delen!

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

17 februari 2011 21:25

Suuuuuper bra och lång del!
Nu är vi inte sura på dej längre för att du inte lade ut någon Greenwoods' i fredags, den här var ju så lååång! (haha, ne, ba skojja, jag va inte sur!)
Och föresten; KOLLA PÅ BILD 35! Är det bara jag som ser? :o

http://moakamole.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

17 februari 2011 21:40

vad ser du?? :P Ser inte... :P

 
Amelia

Amelia

18 februari 2011 12:59

Vad är det som är så speciellt med bild 35? jag såg inget särskilt där! berätta vad du såg, Moakamole!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sandra

18 februari 2011 18:39

men vad ser du? ;D

 
Ingen bild

olle

18 februari 2011 21:46

Men vad är det som är specielt med bild 35?

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

19 februari 2011 17:05

Hennes mage! :D

http://moakamole.bloggplatsen.se

 
olle

olle

20 februari 2011 19:45

Men det är ju inte ens med någon tjej på bild nr 35.
om du menar denna bild (se länken).

http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-0533d9a07

 
Amelia

Amelia

20 februari 2011 20:43

Moakamole, jag tror du menar bild 42!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

3 december 2011 16:14

Alltså, man ser ju att hon är gravid, Hannah!

 
Ingen bild

wilma

4 december 2011 10:08

Åå jag älskar deras rum!!

 
Ingen bild

L

19 januari 2014 14:30

Hannah måste bara vara gravid! Hon har ju till och med gravidkläder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards