Alla inlägg den 12 januari 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 12 januari 2011 22:15

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20, Del 21

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå


Lägg märke till att vid del 20 så har ändringar skett i färgerna!

Detta har hänt: Melany och Trevors färger finns ej längre med och Jake's nya färg blir Melanys gamla.


__________ Del 22__________

  - Rufus! Rufus?


- Vad handlar detta om egentligen?

- Jag vet inte. Det känns så konstigt alltihopa.


- Det klart det gör. Det känns konstigt eftersom att det är konstigt.

- Det värsta är att jag kommer aldrig kunna fixa till allting jag ställt till med nu. Hannah kommer aldrig gilla mig igen. Jag och Amber kommer vara osams förevigt och alla andra i staden kommer undra varför jag gör slut med Amber samma dag som vi flyttat ihop. Amber kommer bli förlöjligad.


 - Men du måste fortfarande göra det du tycker är rätt.


- Fel, det gör alla människor. De människor som har gjort fel, ska även få chansen att göra rätt. Ta den chansen, innan det verkligen är för sent.


- Men jag vet inte hur jag ska förklara det för Amber.

- Inte jag heller. Det är en sak du får klara själv.


- Tack, för att du lägger dig i allting.


- Det är mitt jobb som syster såklart.

- Haha, precis.


- En sannerligen lägga-näsan-i-blöt-syster.

- Må hända, må hända...


Påvägen ut från sitt gamla hem och påväg hem mot sitt ännu äldre hem mötte Rufus Ambers mostrar, han sa inget till dem. Men han såg på dem att de följde honom med en undrande blick.


Det tog inte lång tid innan han glömde blickarna och märkte att han faktiskt sprang så fort att han hade svårt att andas hem mot Hannah.

Hannah som fortfarande låg och sov efter hon hade pratat med Africa hade ingen som helst medvetenhet om allt som hänt medan hon gråtit sig om till sömns.


Rufus sprang in i rummet till Hannah och väckte henne så att de skulle kunna "växla några ord".

- Rufus. Du och din syster gör mig ganska knäpp. Vet du det? Vad ville du prata om?


- För det första vill jag säga förlåt för allt jag ställt till med. Det andra vet jag inte riktigt hur jag ska säga.

- Nähe?


- Så jag hade tänkt att visa..

- Eeeh? Sa jag att ni gjorde mig knäpp?


Såklart fick Rufus tyst på henne.


Chockade står de och tittar på varandra. Vad ska det nu göras och vem ska ta det steget?


Så Hannah ställer sig och skriker ut: - Wiiihooo!


Rufus som inte riktigt vet hur han ska tolka det undrar såklart vad hon håller på med.

- Hannah?


Utom sig av lycka kastar hon sig i hans famn.


Och båda verkar ganska nöjda.

Allt flyter på i några dagar hemma hos Greenwoods'. När Hannah och Rufus nu blivit sams så har de inga problem att tillsammans vakta huset medan Africa, Leah och Bella åker till Kina.


Flygresan var lång och ganska tröttsam. Men de lyckades sova hela vägen så de var utvilade när de kom fram. Nästan allt för uttråkade!

- Tjejer, vänta nu! Ha inte så bråttom, jag minns ju inte vart vi ska.

Leah: - Men mamma, vi har ju stått här i nästan en halvtimme nu medan du ska minnas vart vi ska. Jag och Bella tänkte bara titta runt här lite så länge. Medan du minns.


- Kull! Du har'n.

Bella: - Åååh, nej. Inte kull Leah! Mammaaa...


- Okej, okej. Jag tror jag vet vart vi ska. Den här byn är inte så stor. Ska vi chansa?

- Ja, det är lika bra det.


- Följ efter mig!

- Mamma! Inte så fort!

- Vänta!


Efter en stunds joggande var de framme.

- Här är det, jag är 100% säker! Kom nu!


- Jag hoppas att han är hemma nu och inte är iväg och gör ärenden. Men han visste att vi skulle komma idag, så jag går och knackar på så väntar ni här så länge. Okej?

- Ja!

- Åh, vad spännande det här är!


Såklart att Wei var hemma. Och han verkade mycket glad just idag!

- Hejsan Wei.

Wei: - Goddag Africa, ni är tidigare än väntat. Så trevligt, välkomna!


- Tack, det är skönt att äntligen vara här. Det var en ganska lång flygresa.

- Jotack, den minns jag att jag genomgick många gånger förr. Haha!

- Haha!


- Du måste ju självklart träffa anledningen till varför vi är här! Dina tvillingdöttrar Bella och Leah.

- Hejsan, mitt namn är Bella. Trevligt att råkas.

- Hallå där lilla vän. Trevligt att äntligen få träffa dig med.


- Och Leah såklart.

- Hejsan!

- Hallå där på dig också. Gud vad lik du är mig må jag säga! Haha.


- Det klart man ser vem som är bråst på vem! Bella är mamma upp i dagen. Och nu är det skönt att förstå varför jag är lite annorlunda.


- Haha, så det säger du min vän? Du är allt en liten lustigkurre du.

- Mamma säger att jag är som du!

- Det tycker jag verkar stämma bra.


Medan Leah stod i vestibuln tillsammans med Wei och pratade för fullt om allt mellan himmel och jord så gick Bella och Africa på en liten rundtur i Wei's hus tillammans  med Wei's nya fru Yue.

Bella och Yue kom väldigt bra överrens de med.


Sen blev det en början på fullt hus när Wei's brors fru dök upp. Hon ville fota allting och sa att det var för att bevara minnen!


Självklart kom inte Wei's brors fru ensam utan med hennes man, Wei's tvillingbror Liu.


De hade med sig deras dotter Chun-Tao som var utom sig i stämningen i huset.


Hon var väldigt lik Leah till sättet och därför kom de också bra överrens med varandra och diskuterade flitigt. Chun-Tao berättade för Leah om Kina och den lilla byn, medan Leah berättade för Chun-Tao om Twinbrook. Sedan dök det såklart upp många frågor och svar om vad som skilde de båda städerna åt.

Chun-Tao: - Vadåå? Vad menar du med att köpa körsbär i affären? De odlar man ju själv på sin baksida?

- Nejdå. Körsbär är jättedyrt. Om det ens finns i affären.

- Det menar du inte?!


Sedan blev det dags för middag som Yue hade lagat ihop. En kinesisk soppa.

- Mmmm.. Vad god den är!

- Det tycker jag också, supergod!

- Verkligen, kan jag ta mer?

- Självklart mina vänner, ät på. Det finns massor kvar.


Efter middagen började Africa känna sig mycket trött.

- Bella, jag tänkte att vi skulle börja bege oss mot pensionatet nu innan vi blir alltför trötta..

- Det låter som en bra idé, mamma.


- Hörde du det Leah?

- Jadå! Jag ska bara äta upp.


De sade hejdå till alla hos Wei för tillfället. Resan i Kina är inte slut.

- Vad tycker ni om första dagen då?

- Härlig. Wei's fru är så trevlig.

- Maten var supergod! Och jag vet varför jag är som jag är.

- Det låter bra. Vad sägs som att sova lite nu då? Så vi hinner uppleva mer imorgon?

- Det är bra. Godnatt.

- Godnatt mamma.

- God natt på er.


Africa lämnar rummet och går mot sitt rum.

- Visst är jag och Wei lika, Bella? Vi har samma näsa och allting.

- Aah, det är ni verkligen. Det kändes som om Wei var lycklig trots att mamma var elak mot honom tidigare.


- Inte så konstigt, saker blir fel ibland.

- De blir väl det antar jag. Nä, nu är jag riktigt trött!


Bella verkade somna med detsamma.

- Knäppskalle. Godnatt.


"Wei är min pappa och från och med idag ska han kunna räkna med mig."


Det tog inte heller lång tid innan Leah somnade in och tjejerna sov sött.


  

... forts. följer ...

onsdag

Av SanneSims, theSIMSblogg - 12 januari 2011 11:53

Nu är det bara 20 dagar kvar tills prylpaketet Utomhusyx kommer ut!

Jag är spänd till tusen. Jag gillar verkligen prylpaket som innehåller mycket prylar - så jag hoppas att detta gör det!


Nu måste jag kila iväg till jobbet, ikväll när jag kommer hem blir det den hittills längsta delen av Greenwoods' jag någonsin publicerat. Håll ut! :)


Jag ska också ta mig tid i ikväll att svara på era frågor. Har inte varit så bra på det ser jag! Så om du skrivit en fråga och inte fått svar så får du det idag/imorgon, du behöver inte skicka en ny (likadan). :)

Har du en annan fråga är det självklart att du ska ställa den! :D


Juste!

Jag glömde nästan. Jag har laddat upp tre stycken nya SanneLinnéa-gubbar (lite egonamn kanske) på TheSims3 Exchange! (http://se.thesims3.com/home.html)

Om du skulle vilja ladda ner någon utav dessa så loggar du in på ditt community-konto på hemsidan och letar upp mig (Crussidull) som användare. Allt som jag använt mig utav när jag skapat gubbarna kommer inte från EA eller grundspelet i The Sims 3, men dessa saker får du med i alla fall när du laddar ner gubben. 


  

Sanne Linnéa Toddler.


  

Sanne Linnéa Amethyst.


  

Sanne Linnéa.

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards