Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Kvällsnöjet - del 19

Av SanneSims, theSIMSblogg - 15 juli 2011 21:19

Jag vet att denna delen är ganska kort, därför sätter jag in den

betydligt längre Jubileums-delen 20 imorgon eller på söndag...


Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14, Del 15, Del 16, Del 17, Del 18

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Elise - Röd
Terés Dutiel - Lavendel
Michelle Dutiel - Turkos
Carl - Vinröd

Gäster / Tillfälliga - Grå, Cyan & Magenta.


Del 19


Dagen efter festen ringer Anna till Carl och ber honom komma förbi.
Carl kommer nästan genast eftersom Anna lät orolig på rösten i telefon.

 

Carl: - Jag kom så fort jag kunde, vad..

Carl andas ut.

- .. vad är det som har hänt?

- Alltså, igår var jag och Terés på en fest här i stan. Och på den festen träffade jag Alex. Vi bråkade och sådär, eftersom vi insett att vi inte längre kan vara vänner. Jag sa att jag inte ville ha någonting med honom att göra, det var då han övertalade mig.

 


- Övertalade dig?

- Ja! Han sa att han bara tänkte på mig och att han ville vara med mig. Jag citerar: Att kunna är inte samma sak som att vilja. Och då ville jag också, tror jag.

- V-va..?

 - Ja, så jag var med Alex. Där på festen, tills vi blev påkommna av Terés. Då blev Alex rädd, chockad, kalla det vad du vill? Och rusade ut därifrån i endast underkläderna! Allt hade väl varit okej om det inte varit för den personen som såg Alex springa ut.

  

- Jag pratade med Tiara utanför, hon sa att den här personen som sett Alex pratat om det inne på festen. Jag försökte intala Tiara att det inte var så och att hon skulle säga det till resten av personerna på festen. Men, du vet ju hur det är.. Jag vill inte att massa rykten ska börja spridas.

 

- Anna..?

Carl tittar på Anna med en skeptisk blick.

 

Anna får mag-ont när hon inser vad hon egentligen ställt till med.

- Är det försent? Omöjligt?

 

- Ehm... Kan vi prata om detta någon annanstans?

Anna rodnar, hon skäms lite för att varit så påflugen.

- Åh, javisst.

 De sätter på varmvattenkaret på baksidan och hoppar i för att fortsätta samtalet.

- Jag ångrar verkligen, att jag gjorde som jag gjorde. Du vet hur det är. Man tänker att "Jag skulle aldrig kunna göra så", sen när man väl är där så är det inte så lätt att stå emot.

- Du vet inte varför du gjorde som du gjorde? Du gillar väl Alex?

 

- Ja... Och att han tyckte samma sak som jag igår var så överväldigande, så svårt att stå emot. Det kändes som att jag var i sjunde himlen.

 

- Dåså? Jag förstår inte problemet? Då kan ni väl lika gärna gå ut med det? Och låta folk se?

Anna dagdrömmer fortfarande om Alex när Carls raka fråga tar ner henne på marken igen.

 

Hon tittar på honom.

"Så lugn.."

- Ehm, han har flickvän.

 

Anna sluter ögonen, lutar sig tillbaka och inväntar utskällningen.

- Anna!

- Jag vet. Jag sa ju att jag ångrar mig.

 

Carl slappnar av lite.

- Jo, jag vet.

- Så, hjälper du mig med media?

- Det är det jag är till för, klart jag hjälper dig.

 All mag-ont är som bortblåst.

- Så...

Carl bävar sig nästan inför att ställa frågan, men han gör det i alla fall:

- Så vad händer mellan Alex och hans "flickvän" nu?

 

- Tror du de kommer att göra slut?


 

Det mag-onda fann sin väg tillbaka.


- Ska jag vara ärlig? Så vet jag faktiskt inte. Han sa ingenting om det igår. Han har aldrig ens nämnt att han ska lämna henne, så jag vet inte. Han leker med känslor som leksaker. Det gör mig ganska ledsen.. och osäker.


   

- Ta det lugnt, jag tror det som är meningen att ske är det som sker. Är det meningen att du och Alex ska vara tillsammans så kommer det bli så. Du har ju redan bevisat hur du känner, det finns liksom inget mer du kan göra. Förutom att förfölja honom, men ska jag vara ärlig så gör nog det bara saken värre. Äh, tänk på annat nu, det löser sig! Och media tar jag hand om, lugna puckar.

 


Och ännu en gång har Carl fått Annas mage att lugna ner sig, hur gör han?

"Hur lyckas han alltid? Varenda gång? Han får allt att kännas möjligt, han får saker att känna som om de ska lösa sig, oavsett."

 

"Jag har sån otrolig tur att ha honom, bästa agenten ever..."

Anna lutar sig tillbaka.

 

- Vad tänker du på?

- Att du är bäst..

- Haha!! Vaa?

 

- Ja, hur skulle jag någonsin kunna klara mig utan dig?

- Du verkar ha klarat dig bra innan jag kom.

- Haha, bra? Ingenting emot nu. Lämna mig aldrig!

- Haha, nej. Aldrig.

Terés: "..?" 

 
 
fanny

fanny

16 juli 2011 00:05

Jättebra del! Hur kan du skriva och få allt så verklighetstroligt, du är duktig :)
Simmarna känns som riktiga karaktärer, riktiga människor haha :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

16 juli 2011 00:39

Jättebra del!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Erika

16 juli 2011 10:15

Hur har du fått så stora tuttar och tattueringar på dina simmar? De vill ja också ha ju :)

 
Ingen bild

Jessica :)

16 juli 2011 11:34

Erika man får stora bröst från expanisons paketet kvällsnöjet, och tattueringar får man från drömjobb och kvällsnöjet :D Jätte bra del ;)

 
Ingen bild

Martina

16 juli 2011 13:00

SUUUUPER BRA DEL!!! längtar tills nästa!! ;D

 
Linnea

Linnea

16 juli 2011 20:52

here gud :O bra del! :)

http://linneasims3.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

17 juli 2011 14:46

Yay, såg att både nästa del i Kvällsnöjet och Prinsessa ska komma idag! Längtar! :D

http://joannachan.blogg.se

 
lizzie_123

lizzie_123

17 juli 2011 15:37

Vilken är bäst: Kvällsnöjen eller Drömjobb?

Någon annan kan också svara på min fråga, tack.

http://simbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

hej

17 juli 2011 16:58

hej!
jag undrar om någon vet om man kan ladda ner hår från All-aboute-style till the sims 3?!
Ifall någon vet det, skulle ni kunna skicka en länk då?? Tacksam för svar!!

 
Amelia

Amelia

17 juli 2011 17:54

Hej, nej, hår kan man inte ladda ner från all about style! Lite tråkigt, tycker man ju. :(
Men yes! Både kvällsnöjet och prinsessa kommer idag! :D

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

veronica

17 juli 2011 17:55

asså jag vill inte vara elak men jag tycker det är iriterande när du skriver att du ska skriva serien på fredag men så kommer den på söndag natt som jag skrev förut jag vill inte va elak men jag tycker man ska göra det när man ska

 
Emma

Emma

21 juli 2011 10:40

Jessica: Man måste inte ha kvällsnöjen ;) Eller drömjobb. Jag har inte det men har tatueringar och brösförstorare, man måste bara ha uppdateringen ;)
/Emma

http://www.mittsimstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna

6 augusti 2011 15:28

haha gu så rolig anna ser ut på bild sexton haha ba för grymt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards