Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Kvällsnöjet - del 20, Jubileumsdel.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 16 juli 2011 23:14

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14, Del 15, Del 16, Del 17, Del 18, Del 19

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul
Terés Dutiel - Lavendel
Michelle Dutiel - Turkos
Vincent - Cyan
Carl - Vinröd

Gäster / Tillfälliga - Grå & Magenta.


Del 20

 Mirja: - V-vi klarar det aldrig! Eller, klarar vi det?
Vincent: - Typiskt.. Jag vet faktiskt inte!
Anna: - Jag har en idé! 

 Anna vänder sig mot Vincent som ser frågande ut:
- Vad har du för idé? säger han och lyfter ena ögonbrynet.

- Vi måste helt enkelt upp på taket, det är den enda stället moderskeppet kommer se oss ifrån. Det är endast därifrån vi kommer att kunna signalera om att vi är här!
 Mirja ser skeptisk ut: - Helt enkelt? Hur skulle det kunna bli helt enkelt?
Vincent och Anna inspekterar Mirja och väntar på förklaringen varför inte det skulle funka.
Mirja pustar: - Men åh, förstår ni ingenting? Om moderskeppet tar oss för Jord-folk är vi så gott som döda! Och, inse det, vi är mycket bättre pricktavlor uppe på taket!
- Åh.. Det tänkte jag inte på. Men det är värt risken! Vi måste härifrån.
- Jag tycker ock..
Anna hinner inte ens säga hela meningen innan ett skott uppifrån svishar förbi henne och ner i backen precis intill dem.
De tittar chockat på varandra: - SPRING!
  Alla får snabbt upp farten och tar skydd vid ett gammalt industriområde. De är inte säkra på vart de exakt befinner sig, men de blir i alla fall inte beskjutna längre.

  
De stannar tvärt när de märker att de inte kommer längre, de har hamnat i en återvändsgränd. Går de tillbaka riskerar dem att bli beskjutna igen.
- N-nu då!?

 - Jag vet inte.

  - Vi... måste inse det...

  - Ja.

  Ressigören: - BRYT, bryyyyt!
Kamerorna omkring de tre stjärnorna slutar rulla och alla som varit så tysta runt omrking börjar diskutera effekter och ideér. Några tar en kaffepaus, men de aldrig flesta arbetarna börjar packa ihop sina saker för att bege sig hemåt.
 Carl som stått och tittat på Anna bakom kameran hela tiden går fram till henne.
Carl: - Suveränt! Jag hade inte förväntat mig detta, att du skulle vara så bra på din första filminspelningsdag. Och vi som hållit på enda sedan imorse, är du trött?
- Nejdå! Tycker du jag var bra?
- Ja, du är verkligen begåvad!

 - Fortsätter du såhär kommer du få fler roller i andra filmer, om du nu vill satsa på att bli skådespelerska!
- Det är verkligen spännande att göra film! 

  - Vad vill du att jag ska göra?
- Ha MER inlevelse! Du spelar en rädd karaktär, men när ditt "verkliga" mod sätter in så syns det igenom. Du ska vara rädd, inte tuff.
- Ååh, okej. Jag ska försöka mer!
- Bra!

 Vincent, Annas motspelare, går fram till Anna och Carl.
- Bra jobbat Anna! Jag trodde aldrig att du skulle vara såhär duktig. Jag är glad att jag antog mig rollen som din motspelare, jag tror att den här filmen kommer att bli en succé!

 - Åh, tack Vincent! Tror du det?
- En succé? Jadå!
- Haha, som sagt tack, men vi alla vet att du är den riktiga stjärnan i den här filmen! Jag är faktiskt ett stort fan, jag tror jag sätt alla dina filmer faktiskt!

 - Vaa!?
- Haha, ja!
- Coolt! Jag menar det coolt!

 - Hör upp allihopa! Nu börjar vi igen!

  
- YES SIR!

 De åker till utkanten av Bridgeport för att spela in de sista scenerna utav filmen.
- Anna, de här slutscenerna kommer att knyta ihop hela filmen. Känslor är otroligt viktigt! Förmedlandet av känslor, era känslor. Förstår du?
 
- J-jo.. Men jag är lite nervös. Eller mycket nervös!

 
- Ta det lugnt Anna.. Du om någon borde ju veta att allt på film är ju bara skådespeleri. Allt är ju liksom, på låtsas...

 - Du ordnar det, okej?
- Hehe, tror du?
- Nej, jag vet. Det klart du fixar det! Det är ju egentligen ingenting emot när ni hoppade bland "hustaken" i de tidigare scenerna.
- Jag betvivlar mig inte fysiskt, Carl!
- Tänk då att Vincent är någon du tycker om. Alltså verkligen, verkligen tycker om.
- Verkligen, verkligen...?
Anna blir överraskad av hennes tankar.
"Varför dyker inte Alex upp som första tanke..? Tycker jag inte verkligen, verkligen om honom?" 

 Vincent har smugit upp bakom dem och hört det senaste ur konversationen.
- Det går bra! Det kändes knäppt första gången för mig också.
- O-okej..
- Då kör vi alla sammans!
 Anna och Vincent börjar gå ifrån de andra.
- Stopp, stopp! Där blir bra! Kameror redo?
Kameramännen: - Ja!
- Ljud?
Ljudteknikerna: - Yes!

 - Lugn?
- Fotografer?
- Knappast..
Fotograferna: - Ja!
- Det är fint här.
- J-jo..

 Vincent vänder sig mot Anna.
- Då fixar vi det här då?

 - Gör som din agent sa, låtsas bara att jag är någon du verkligen gillar.  Nån sjukt snygg kille.
 - Äh, sluta. Du är ju "sjukt snygg" ju.
- Tänk på känslan då, som du vill förmedla. Det brukar jag alltid tänka på. Hur man vill att det här ska uppfattas av de som kommer att kolla på filmen.

 Filmcrewet och de andra står beredda med kamerorna i högsta hugg.

  
- Hittat känslan?
- Jag tror det, har du?
- Hehe, jag har den alltid. Proffesionell du vet.
- Aah! Juste, hur kunde jag glömma?
 
- Då kör vi.
Vincent sträcker sig mot Annas hand och hennes hjärta börjar rusa.
 - Ja-jag tappade känslan!
- Hitta den..
Anna slappnar av och tittar på Vincent.
"Varför kan jag inte bara vara som han? Lugn och sansad vilken scen det än handlar om. Jag vet ju att jag vill göra film, och om det här ingår i film - då måste jag klara av det! Allt annat åtsido, nu kör jag! Det gör ju absolut ingenting att han verkligen är tok-snygg..."


Anna greppar tillbaka om Vincents händer.
- Finns den?
Anna rodnar och tittar upp på honom, rädd att han läst av vad hon just tänkte..


 avstånd, verkar det som att rodnaden ser ut att vara en romantisk känsla mot Vincent.
- De ser ut att vara helt nerkärade i varandra ju!
- Bra... bra... 

 
 
Ingen bild

Aniella

17 juli 2011 20:22

Cooolt!! häftiga dräkter ;) det värkar som om vincent gillar anna

 
Stina

Stina

17 juli 2011 20:31

Fasiken va snygga kläder du hittar! Vart hittar du allt ?

Sen, hur fyller man på baren? Om man köper en hem till huset.. Då kan man ju bara göra snabbdrinkar... :S ...inge mer! Ja e rätt ny på de här... hjälp? ^^

http://guchie.blogg.se

 
Ingen bild

sallybubblan@hotmail.com

17 juli 2011 20:43

Fråga som egentligen inte är särskilt sammanhängande med detta men ändå.
Hur raderar man kläder hår med mera som man laddat ned till Sims 3? Jag har laddat ner grejer från excahange men förstår inte hur man får bort dem! Tack för hjälpen på förhand!

PS: Din blogg e bäst!

 
Andrea

Andrea

17 juli 2011 21:05

Jättebra del! ALltså i början fatta jag ingenting men sen så fatta jag att det var en film haha!
Jättebra del,igen ;)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

17 juli 2011 21:18

Superbra del!
Är Vincent Annas nya kärlek kanske..?
Längtar tills nästa del! ^^

http://joannachan.blogg.se

 
Ylva

Ylva

17 juli 2011 21:32

Haha, nej jag fattade ingenting i början heller! Verkligen jättebra del! Och supersnygga dräker!

http://onlythesims.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 juli 2011 22:10

Jag fattade inte heller något i början, hehe! ;)
Men det var en jättebra del!

Sallybubblan, för att ta bort saker du laddat ner måste du avinstallera dem, gå in i startprogrammet till sims 3 och klicka på "installerat innehåll", markera det du vill avinstallera och klicka på "avinstallera". Det är enkelt, prova!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
victoria

victoria

17 juli 2011 23:06

Haha, jag bara i början fattade inget ting så gick och kollade del 19 ba, hmm?
men skitbra del!"

http://tthesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eliin!

18 juli 2011 12:27

Neej! Säg inte att Anna ska bli skådespelare nu!!! DX

Ps. Var jag den enda som fattade att det var en film från början?

 
veronica

veronica

19 juli 2011 10:34

jag fatta ingenting i början jag trodde att jag missat nåt!!

http://simpssonsserier.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

19 juli 2011 19:32

Bra del! :D

http://linneasims3.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

19 juli 2011 20:15

För det första, grym blogg!
För det andra, grym berättelse!! :3
För det tredje, verkar det lite som om Anna är på G med typ alla killar utom Wodan!? ;)

http://www.localphotobooth.blogg.se

 
Ingen bild

sallybubblan@hotmail.com

21 juli 2011 19:33

Tack Amelia! :)

 
Ingen bild

johanna

6 augusti 2011 15:01

nej inte vincent och anna utan carl och anna!

 
Ingen bild

Anonym

4 januari 2012 18:22

Alltså hon får bestämma sig? Hon blir ju kär hela tiden -.-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards