Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Historien om Greenwoods' del 32

Av SanneSims, theSIMSblogg - 10 mars 2011 18:22

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Jake -  Blå

Leah - Röd

Bella - Rosa

Hannah - Kryddbär

Annie - Lila

Gäster - Grå

Alice - Cyan

Alexander - Lila-grå

Eliott Mörkt blå

Spike - Vinröd

Mikael - Ljusgrön

William Zide - Brun


Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 32 __________


Hannah: - Jag börjar bli lite orolig nu..

Rufus: - Älskling, du behöver inte oroa dig.


- Jag tror att jag har ont i magen.

- Tror du? Behöver vi åka in?

- Nej. Det är inte så ont. Jag tror jag har ont utav oro.


- Det ordnar sig. Okej? Miljontals hat fött barn innan dig.

- Men det gör säkert jätteont.

- Du överlever, snäckan.


Alice: - Är du redo?


Bella: - Jaaa! Det klart, det är i kväll det gäller!

- Undra om William kommer att vara där. 


- Hur skulle jag kunna veta det?

- Hehe, lika bra att fråga kanske.

- Va?

  

- Hej William.

William: - Alice?

- Precis.


- Kommer du att komma på festen eller?

"Usch.. Jag hör bara mummel. Jag undrar vad de pratar om. Och när kom de sådär nära egentligen?"

- Okej, hejdå!


- Ska vi dra hem till dig innan eller?

- Ehm... Okej.

    

- Ska du göra ikväll då, Leah?

Leah: - Vara med Mirre antar jag , vadåda?

- Vi ska på fest!

- Vad trevligt.


- Dansa, hela natten lång. Eller hur Bella?

- Precis.

- Så roligt för er då.


- Vill du följa med Leah?

- Bella?

- Nej. Jag tror inte det. Mirre, du vet?

- Det är nog lika bra, haha!


Bella och Alice åker till festen som hålls på det allmänna poolområdet i Twinbrook. Alice är verkligen på festhumör.

- Wiiihoo! Vilken fest, eller hur Bella?

- Ehm, jo, antar det..


Det är många av de "coola" tonåringarna från skolan på festen. William Zide har precis dykt upp med sitt killgäng. Bella får syn på honom och blir genst generad och vågar inte gå närmare.


Alice har verkat få en idé. Hon lämnar Bella och går fram till en av hennes gamla klasskompisar, Elienne.

- Heeej, Elienne.

Elienne: - Ehm.. Hej.

  

- Har du sett att Alexander är här ikväll? Alexander som du var så himla kär i förut?


- Ah, ehm.. Jo. Det har jag väl sett, tror jag..

- Vet du? Han har äntligen sagt att han är skitkär i dig också!

  

- Va, har han?

- Ja? Är du fortfarande kär i honom eller?

- Ja, jo. Det är jag ju, tyvärr. Men jag börjar komma över det.

- Varför ska du komma över det när ni känner likadant? Gå och kyss honom så får du se att jag har rätt.


- Okej, jag gör det!

Eliennes kompis: - Neeeje! Elienne, varför skulle du göra det?

- Vem är du? Tyst på dig. Du vet ingenting om det här. Gå nu Elienne.


Alexander: - Redan i badet?

William: - Ja, ska inte du hoppa i?

- Jo, det ska jag väl. Måste sätta på mig badbrallorna först bara.

- Alexander?


- Åh, hej Elienne.


Elienne sträcker sig fram för att kyssa Alexander.


Alexander hindrar henne.

- Elienne? Vad gör du?

- Är du inte kär i mig?

- Va? Vad menar du?

- Men Alice sa...

- Alice?


"Alice...? Alltid Alice."


- Elienne, jag trodde jag hade förklarat för dig hur det låg till? Jag känner inte som du?

- Jag vet.

- Men varför gjorde du sådär då?


- Förlåt Alexander. Jag tänkte mig inte för.

- Tänk mer Elienne! Attans, varför ska du sumpa allt? Vi höll ju på att bli vänner ju?

Elienne springer gråtandes ifrån festen.


Bella rusar fram emot Alice efter att ha bevittnat händelsen.

- Alice?! Vad tusan var det där?


- Jag gjorde så att de båda fick sanningen förklarad för sig.

- Sanningen?! De är båda jätteledsna nu. Spring efter Elienne och be om ursäkt.

- Springa efter Elienne? Den enda som ska springa härifrån Bella, är du.


- Va? Hur kan du säga så?

- Du hörde mig, och jag menar det.

- Du är hemsk Alice!

- Okejdå, hejdå.

Bella gör sitt bästa för att springa efter Elienne.


Men hon ger upp utanför poolområdet då vägarna delas och inget spår av Elienne syns. Plötsligt hör hon en röst.

- Ehm, Bella?

William kommer fram och pratar med henne. Bella står som paralyserad.

- Såg du vart Elienne tog vägen? Jag försökte springa ifatt henne, men hon hann långt innan jag fick på mig kläderna.


Efter en lång tystnad och massa intalanden i Bellas huvud så vågar hon prata med William.

- Försökte du springa efter Elienne? Varför då?

- Såg du inte hur ledsen hon blev? Jag slår vad om att Alice gjorde det.

- Gjorde vadå?


- Så att Elienne skulle snacka med Alexander såklart. Det var Alice som förstörde för dem sist. Alexander sa till mig att han hade tänkt att satsa på Elienne och innan han skulle fråga henne om de kunde bli tillsammans och träffas så skulle han prata med hennes bästa vän, Alice. Istället för att bli glad för Eliennes skull blev Alice rasande och fjorde så att Alexander blev kär i henne i stället. Alexander föll för det och har sedan dess haft svårt för Elienne. Han märkte såklart att Alice var en elak människa och vill inte heller veta av henne. Förstår du?

- Är du säker på detta?

- Jaa! Jag var ju där! Du borde inte umgås med Alice, hon är ond.


- Stackars Elienne. Men Alice är inte ond. Hon må vara en mycket splittrad person som gör dumma grejer ibland, men hon är inte ond.

- Är det så du intalar dig det? Är det därför du är med henne så mycket?


- Ja, alltså. Det är lite svårt att förklara.

- Hon kommer bara vilja förstöra för dig så att det ska gå bättre för henne själv. Hon lever på andras olycka, som en hemsk maskin.

- Hon vill egentligen mitt bästa!

- När jag ser på dig medans du säger det så är det svårt att tro dig.


- Är det så?


- Tyvärr...


- Jag antar att du har rätt..

- Ska jag skjutsa dig hem?

- Mmm.. tack.


William skjutsar hem Bella.

- Du bor väldigt fint. Nära vattnet och så.. Trivs du?

- Ja.. Det gör jag. Men jag kan fortfarande inte fatta varför Alice gjorde som hon gjorde.


- Bella, det går inte att förstå. Hon bara är sån?

- Hur vet du så mycket om henne?

- Tack vare mina vänner. Hon har haft siktet inställt på dem allihop.


- Jag känner mig som en hemsk människa. Tänk om Elienne tror att jag var med på det. Hon måste hata mig just nu, hon sitter säkert och gråter ensam..


- Ta det lugnt... Hon vet att du inte är med på det. Jag ska fortsätta att leta efter henne.


- Lovar du?

- Självklart.


- Beeeella?! Oj. Bella?


- Ehmm. Hejdå Bella. Vi ses på måndag igen. Och hejdå, Bellas syster?

- Precis..

- Mmm.. ehm, jo. Hejdå.


- Hejdå.


- Bella, jag tyckte att jag hörde din röst. Därför ville jag komma ut och kolla, jag visste inte att du hade sällskap.

- Mmm...

- Bella, hur är det?

- Förlåt för allt Leah.

- Bella?


- Stackars Elienne...

- Elienne? Kom in och berätta vännen. Allt löser sig..


  

... forts. följer ...

 
 
Malin

Malin

10 mars 2011 20:05

Bella <3 William
Jag håller med William, Alice är OND

Super bra del!!! <3

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Tezz

Tezz

10 mars 2011 20:22

jättebra del, gillar den :)
längtar tills nästa redan!


http://lillaminasims.bloggplatsen.se/

http://lillaminasims.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

10 mars 2011 20:25

Jag visste det! Alice är en falsk, lögnaktig häxa! Hur kunde hon göra så mot stackars Elienne? Att få hjärtat krossat är tufft.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Oliver

Oliver

10 mars 2011 20:29

Vad lågt av Alice! Man såg det rakt på henne när hon dök upp i Greenwoods att hon var en dum utnyttjare! Tack för att du skriver en så bra historia och blogg, Sanne!

Kolla gärna min blogg :)

http://thesims3bloggen.bloggplatsen.se

 
victoria (y)

victoria (y)

10 mars 2011 20:47

bra del, precis som vanligt! :)

http://victoriasdiiary.blogg.se

 
Sanne Linnéa, theSIMSblogg

Sanne Linnéa, theSIMSblogg

10 mars 2011 20:52

Vad glad jag blir för att ni tyckte om den! :D
Förlåt för fördröjningen bara :)

http://theSIMSblogg.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

10 mars 2011 21:03

Jätte bra del!
Aargh,om jag träffade Alice skulle hon få för hon är så dum . Gud va hon är dum!!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

olle

11 mars 2011 06:57

Vilken "piiiip" unge den där alice är!! Argh!!
Super bra del!!

 
Trude

Trude

11 mars 2011 08:19

Asså om man nu är Alice hur kan man leva med att alla hatar en typ???

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

11 mars 2011 17:50

Vad idiotiskt av Alice att göra så mot Elienne.

http://www.tredjebloggengillt.blogg.se

 
Amelia

Amelia

12 mars 2011 00:15

Arghh! Jag blir så arg varje gång jag läser vad hon gjort, jag tycker verkligen synd om stackars Elienne! Alice är verkligen en stor idiot, hatar henne!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

12 mars 2011 11:44

Supper bra del.:)

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards