Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Historien om Greenwoods' del 45

Av SanneSims, theSIMSblogg - 16 juni 2011 23:02

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2Del 32Del 33Del 34Del 35Del 36Del 37Del 38, Del 39, Del 40, Del 41, Del 42, Del 43, Del 44

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Leah - Röd

Bella - Rosa #b76e92

Hannah - Kryddbär

Kauro - Gulgrön #7aa300

William Zide - Brun #473426

Corinne - Mesigt Grön #789768

Gäster - Grå, samt övriga färger.

Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 45 _________


Efter kalaset helt tagit slut så har alla gått och lagt sig i varsin säng i huset. Kauro och William tar Leahs och Bellas rum.

William: - Hur fick du för dig att åka hit? Sådär bara på måfå?


Kauro: - Hehe, jag vet inte. Men jag antar väl att det är sånt man gör ibland? Följer impulser, och jag kände en stark sådan när Leah åkt. Att vi inte hunnit umgås den tiden jag önskat.

- Ahaaa! Kommer du på skolbalen?

- Hehe, det vet jag inte faktiskt!


Leah: - Kan du förstå att han har åkt HELA vägen ifrån Kina hit? För att träffa mig, det är nästan helt galet! Eller det ÄR helt sjukt!

Bella: - Hmm.. mjo!

 

- Hur skulle du bete dig om William gjorde nåt sånt?

- Men vadå? Du är väl inte så kär i Kauro?

- Mhe! Skulle man kunna klara av att inte vara kär efter han har gjort en sån grej?

 

- Nej, du har en poäng där.

 

- Så här ligger vi, helt hemligt nerkärade i två killar som ligger i rummet intill? Det är lite komiskt.

  - Aah. Lite komiskt..

  Tidigt morgonen efter stiger Bella upp medan Leah sover vidare.

  

Hon går in till William för att se om han är vaken.

"Hm.. inte vaken? Och klockan är redan 12:00. Det kanske inte blir någon bio som jag hade tänkt mig trots allt..."

 

Medan Bella står och dagdrömmer så märker hon inte att William vaknat till.

- Bella...?

- Oj, väckte jag dig?

- Jag vet inte.. Tror inte det. Hur mycket är klockan?

- Typ tolv.

 

- Ahaaa.. Var det nåt speciellt du ville?

"Tänk om han inte vill gå på bio..? Ska jag fråga...?"

- Bella...?

- Ehm, oj! Eh, vill du gå på bio?

- Nu?

- Ja!

- Visst, varför inte. Men det tar sån tid för er tjejer att göra er i ordning bara, haha!

- Jag kan vara supersnabb!

-Jaså?



Tre minuter senare kommer Bella in i rummet igen, helt färdig.

- Ska vi gå?

 

William kör mot stan.

"Ååh, det här är så nervöst! Jag vet inte ens vad jag ska säga?!"

- Ehm, hm.. vackert väder!

William tar blicken från vägen och sneglar på Bella.

- Ehm. Jo? Visst.

"Aaah, men Gud! Det där gjorde inte saken bättre precis... Nu kanske han vill ta med nån annan tjej än mig på skolbalen? Näää? Det är ju faktiskt mig han är ute och ska på bio med!"

 


"Whooa! Jag och William..."

- Bella? Du verkar vara lite konstig idag..

 

- Åh, nej! Jag trodde den där fågeln skulle flyga mot mig bara..

- Vilken fågel?

"Bra bortförklaring, Bella Greenwood."

 

- Kommer du?

- Eeh.. Ahaa, joo!

 

- Vilken film vill du se då?

"Den romantiska, den romantiska. Han kommer tycka jag är jordens tönt och inte vilja ta med mig på balen om jag säger det.."

- Hmm.. jag vet inte.

- Va? Du ville väl gå på bio?

 - Jaa! Men jag tänkte att du kunde bestämma, du har så bra filmsmak!
- Hmmm..? Okej. 


Hemma i huset så har Kauro vaknat och Africa har frågat om han vill ha frukost.

- Nej, tack! Det är bra. Däremot skulle det kännas uppfriskande med ett bad.

Africa: - Självklart!

 

- Men en sak innan bara. Vad gör Leah? Alltså, vad tycker hon är roligt att göra?

- Hmmm... Jadu. Hon tycker om att träna och spela fotboll.

 

- Vart gör man det här omkring?

- Träna kan man ju göra nästan var som helst. Men hon gillar att göra det på gymmet här i stan. Hon skulle nog vilja lära sig kampsport.

- Jaså?

 

- Kom igen nu Bella, välj den filmen du vill se.. Det funkar vilken som för mig.

 

"Tar jag den töntigt romantiska kommer han definitivt gå på balen med någon annan."

- Action!

- Action?

- Ja, nu går vi!

- Ehmm.. okej?

 

William går in före Bella i biosalongen.

"Tufft, action är tufft. Han är så söööt!"

- Kommer du Beeeella!?

 

- Jaaajaaaa!

 

Africa visar Kauro till badrummet och han tappar ett varmt bad till sig.

 

I samma stund vaknar Leah och bestämmer sig för att gå upp.


När badkaret är helt uppfyllt hoppar Kauro i.

"Åååh, vad härligt! Och så fin utsikt man har härifrån. Jag skulle kunna sitta här hela dagen.."

 

"Undra vart Kauro är någonstans?"

 

"Absolut den vackraste utsikten jag sett ifrån ett badrum!"

 

- Jag antar att han fortfarande ligger och sover...

 "Så Leah vill lära sig kampsport... Det kanske var därför hon kom fram till mig hemma, hon vill säkert att jag ska lära henne!"

 

- Lalalaaa...   

 
 
TSL

TSL

17 juni 2011 06:39

Grymt bra del! Hur lyckas du! Men vänta.. gick Leah in i badrummet ? .. Spännande :)
- Mathilda

http://thesimslifee.blogg.se

 
- victoria

- victoria

17 juni 2011 07:35

Bra del! :)

http://victoriasdiiary.blogg.se

 
Fanny

Fanny

17 juni 2011 08:11

Hahaha, gud vad man skrattade när man läste slutet då xD

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

17 juni 2011 09:07

Håller med Fanny:)
Bra del!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Andrea :D

Andrea :D

17 juni 2011 09:57

Bra del :) "Lalala"
Inatt drömde jag en jättekonstig dröm!!
Jag hade ju frågat dig vilken vecka Greenwoods var i och så kom jag hem till din data(hehe) och då såg jag olika världar och såg blev jag en figur i en medeltida värld!! Okej jag vet jag drömmer konstiga drömmar med den var rolig :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
olle

olle

17 juni 2011 10:44

HAHAHAHAHAH!
Vad jag skrattade när jag läste slutet!
Grymt superjätteväldigtroligt bra del!

http://Meandmysims.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

17 juni 2011 11:48

Jättebra del! Rätt rolig också! Tänk om hon går in i badrummet?? Gud, haha!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 juni 2011 13:01

haha slutet,Leah "lala" som vet ej vad som väntar backom dörren... :D

http://simsfamiljer.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

17 juni 2011 13:05

först och främst vill jag tacka för en jättebra blogg! Men jag har en fråga... Jag har endast två spel installerade på min stationära data, (dvs the Sims 3 och Drömjobb) men sedan jag uppdaterade spelet så kommer följande text upp när jag trycker på 'play'-knappen; ''Ditt exemplar av grundspelet the Sims 3 är inte kompatibelt med det aktuella Sims 3 expansionspaketet. Uppdatera ditt spel via startmenyn.'' Men när jag klickar upp startmenyn händer inget, utan det är bara den där texten som kommer upp, sedan när jag trycker 'OK' så händer ingenting! Betyder det här att jag inte kan spela the Sims 3 något mer? :( mvh Sofie.

http://cliquess.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

17 juni 2011 13:42

Spännande slut! Orkar inte vänta tills nästa :D

 
Malin

Malin

17 juni 2011 14:28

Haha, neej!!!
Men bra del!!! =)

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica :)

17 juni 2011 17:37

JÄTTEBRA DEL :D
Orkar inte heller vänta tills nästa xD

 
Ingen bild

fs

21 juni 2011 12:21

Guuuuuuuuuuud vad pinsamt för Leah och för att inte säga om Kauro. Han ligger och badar Leah, not sleeping. Haha, man kommer att skratta när läser nästa.
PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SanneSims, theSIMSblogg - 11 september 2020 08:35

Hej!   Thesimsblogg har funnits ett bra tag nu och saker har förändrats sedan starten. Sidan har fortfarande en del besökare, därför behövs det här inlägget.    Thesimsblogg kommer att bli SanneSims.com.  Guider och tips kommer att finnas d...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 september 2020 13:33

Genom funktionen "Min historia" när man skapar en Sim i The Sims 4 så kan man lite slumpartat (inte riktigt) få ut färdigheter, egenskaper och startkapital till en Sim eller ett hushåll. Detta gör det lättare för oss att skapa den simmen vi har i tan...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 3 september 2020 12:00

Varje gång jag startar Origin möts jag av nya uppdateringar. Inte nog med det, om jag klickar uppdatera i den pop-up-rutan som dyker upp och väljer att uppdatera den vägen så funkar det inte. Origin stängs bara ner. Jag får då starta upp igen och try...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 31 augusti 2020 10:11


Hej, igen.   Jag går igenom allt som ligger. Alla frågor, alla kommentarer och så alla icke godkända gästboksinlägg.  Så 8 år senare, jag har bytt headern och jag gratulerar Fanta! Hoppas att du inte tog alltför illa upp av att min header låg k...

Av SanneSims, theSIMSblogg - 30 augusti 2020 10:00


Hej!   Dom som har mig som vän på Sims 3 communityn kan gå in och se mina egenskaper. Där har jag valt "tankspridd". Frågan är om man kan vara så tankspridd att man skapar en blogg om ett spel som blir omtyckt och som är som mest omtyckt av en sj...

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frågor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Tidigare år

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards