Alla inlägg under juli 2011

Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2011 23:54

Nu finns Fords bilar även till dina simmar! De är gratis att ladda ner, det enda som krävs är ett store-konto. Bilarna fungerar som vanliga bilar i The Sims 3, man kan byta färg på dem osv. Klicka på bilderna för att komma till respektive bils nerladdningssida eller för att läsa mer om dem. Egentligen är dessa endast tillåtna att bli nerladdade i USA - men ingenting hände när jag laddade ner dem, men man laddar ändå ner dem på egen risk.




Ford Fiesta Urban Streetscape

Storlek: 5.32 MB



Ford Focus Neon Lights

Storlek: 5.09 MB


Erbjudandet att kunna ladda ner dessa går ut 06-2012


Tidigare märken som lagt ut sina bilmodeller som nerladdningsbart kontent är Toyota...




Toyota Prius + Toyota Prius Eco

Celebrationpack

Storlek: 11.09 MB


... och Renault!




TheSims3.com" href="http://se.store.thesims3.com/renault" target="_blank">

Renault Fluence Zero Emission + Renault Twizy Zero Emission

Celebrationpack

Storlek: 12.97 MB

Av SanneSims, theSIMSblogg - 8 juli 2011 22:58

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14, Del 15, Del 16, Del 17

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Elise - Röd
Terés Dutiel - Lavendel
Michelle Dutiel - Turkos
Gäster / Tillfälliga - Grå, VinrödCyan & Magenta.


Del 18


Alex: - Snälla...

  Anna: - Varför..? Varför? Vi vet bägge två att du inte kan göra såhär.

  - Men att kunna är inte samma sak som att vilja. Ibland gör man saker man inte trodde var möjligt.

  

Alex närmar sig. Anna's kropp säger "Ja, ja, ja..." men hennes sinne säger "Nej, nej, nej...".



- Det är.. det.. f-fel.

  - Allt blir bra, jag lovar. Det ska vara du och jag. Det är det enda vi vet säkert.

  Trots sinnets många varning så ger Anna vika för Alex' kärleksprat.

  Hon låter honom närma sig för att kyssa henne.

  Efter kyssen så var det som om alla hämningar var borta. Ingenting kan stoppa dem längre. Det enda Anna var säker på var att hon var ensam i ett rum med mannen hon älskat så länge.

De sätter sig på sängen för att prata, ingen av dem verkar förstå vad som just hänt mellan dem.

 Anna är överlycklig för att Alex är där med henne. Och Alex som gick till festen med låga förhoppningar som att de i alla fall skulle skiljas som vänner kan inte heller förstå någonting av det som hänt förutom att det är dom två, där och nu.



De tänker inte på vart de befinner sig när de blir allt mer intima.

  

Festen rullar på utanför som vanligt. Ingen märker att någon utav de två saknas förrän en man vid namn Matt vill diskutera affärer med Anna.

Matt: - Någon som sett Anna Craft?

Tiara: - Hon och Alex pratar i rummet med leopardtäcke.

 

Terés fattar hinten.

 Med bestämda steg går hon mot sovrummet där Anna och Alex befinner sig. Hon och Anna ska därifrån innan någonting knäppt händer mellan Anna och Alex.

  Hon inser efter att hon ljudligt klampat in i sovrummet att hon kommer försent.

Terés: - Anna!?!

 

Terés ångrar ganska snabbt att hon ropat på Anna så högt. Förgäves försöker Terés göra sig osynlig.

 

Anna förstår att hon och Alex blivit påkomna och att de inte längre är ensamma i rummet. Hon viskar det till honom.

 Alex flyr ut i rummet nästan i samma stund som Anna berättade för honom att Terés var där.

  Terés tittar gapande efter Alex chockad. Hon vet inte vad hon ska säga.

  Anna och Terés bestämmer sig för att prata så lite som möjligt och bege sig från festen snabbt.

- Anna, vad tänkte du? Han har ju flickvän!

- Är det inte ganska tydligt att det var det enda jag inte tänkte på just då!

  - Carl kommer att döda mig om det här kommer ut! Han som jobbar så hårt för min image..!

 - Hur kunde jag vara dum?!

- Ska vi hem eller?


De hinner inte gå innan de hör någon skrika Annas namn i ren panik.

- Aaaaah, Anna!!

  Anna går fram för att möta en chockad Tiara.

- V-vad hände?

- Vad menar du?

- Mellan dig och Alex!

- Eeeh?!

"Redan påkommen? Attans! .. Det här måste skötas snyggt!"

- Vad menar du?

- En där inne säger att hon såg Alex springa ut i bara kalsongerna efter erat prat!

- Haha, de gör visst allt för att ljuga ihop en bra historia som folk ska gå på och sedan sprida vidare. Tiara, du känner ju mig, du vet att jag och Alex varit KOMPISAR hur länge som helst!

 

- Ah, skönt att höra.

- Jag är ledsen, men jag har ganska bråttom. Men vi hörs?

- Definitivt! Ha det bra tills dess!

- Du med.

 Anna springer mot limon där Terés väntar.

  De hoppar båda två in och ber Henry fort att köra därifrån.

  

- Vad sa Tiara?

- Jag tror att allt är lugnt... 

Av SanneSims, theSIMSblogg - 6 juli 2011 21:24

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2Del 32Del 33Del 34Del 35Del 36Del 37Del 38, Del 39, Del 40, Del 41, Del 42, Del 43, Del 44, Del 45, Del 46, Del 47, Del 48

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Leah - Röd

Bella - Rosa #b76e92

Hannah - Kryddbär

Kauro - Gulgrön #7aa300

William Zide - Brun #473426

Corinne - Mesigt Grön #789768

Gäster - Grå, samt övriga färger.

Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 49 _________



Efter att ha stannat och pratat en stund om Annie åker Africa och tjejerna hem från monumentet.

  

Africa försöker hela tiden hålla masken för att inte börja störtgråta. Men det är svårt.

 Eftersom hon är så ledsen så smittar det av sig något otroligt på Leah och Bella som allt mer börjar inse deras förlust.

  Africa: - Jag går och lägger mig tjejer, stanna inte uppe för länge nu. Det är skola i morgon.

Tvillingarna hör hur hon dallrar på rösten. Men de finner ingenting vettigt att säga tillbaka så Africa slinker tyst in på sitt rum.

 

Leah: - Jag måste prata med Kauro..

Bella står kvar en stund och tänker på sin mormor.


Leah går upp till Kauro.

- Hej.

  Kauro: - Hej, hur gick det?

- Inte så bra..

 - Vad menar du?

  - Min mormor är död..

  

- Jag.. jag.. b-beklagar.

- Jag vet.

 

- Leah. Jag är inge bra på det här.. Att trösta och så.

 

- Det gör inget, vem är bra på det egentligen?

 

- Hannah berättade för mig hur nära varandra ni stod.

 

- Jag vet inte ens om Hannah vet allt. Jag bodde hos min mormor som liten!

- Jo, hon sa det.

 

- Ååh, jag bodde där. Och nu kommer jag aldrig få träffa henne igen, någonsin. Jag kommer aldrig kunna säga en enda sak till henne igen.

 - Det kanske låter hemskt, men det är så det är Leah. Ingen kan förutspå döden och ingen lever för evigt.

  - Jag trodde att jag skulle dö när min mamma dog. Men man lever vidare. Tro det eller ej. Kampsporten hjälpte mig jättemycket att tänka på annat. Och när jag strävade mot ett mål så blev allt annat lättare att hantera, för jag visste vad jag ville.

- Är din mamma död?

- Ja, hon dog när jag var 13. Men man märker fort att livet går vidare, vare sig man vill eller inte. Och det är bra! Tänk om man visste att allt omkring en skulle finnas förevigt? Då skulle man ta det för givet och inte värdesätta det verkligt fina vi har.

 

- Hehe, Kauro din tok! Du låter som en verklig filosof!

- Haha, tänk om jag är det då?

 Bella står på balkongen som är precis utanför tvillingarnas rum. Hon hör på när Leah och Kauro pratar innanför och hon känner sig väldigt ensam.

  När de börjar skratta så börjar hon nästan gråta.

  Bella vill bort ifrån Leah och Kauro, bort ifrån huset. Hon tvekar först på vart hon vill gå. Men samma plats dyker upp i hennes tankar om och om igen. Platsen där William kysste henne.

  Hon cyklar dit och lägger sig på en bänk för att gråta ut. Men inga tårar kommer.. Istället somnar hon snabbt in.

  Hon sover hela natten och långt in på förmiddagen på bänken. Ända tills hon blir väckt av en bekant röst:

Alice: - Bella? Har du blivit knäpp?

 Bella vaknar upp och ser att en mardröm hon fruktat länge blivit verklighet.

Bella: - Alice?

 

- Bella, du ser helt förfärlig ut! Typ som att du skulle ha ena foten i graven eller nåt!

Bella svarar sarkastiskt: - Komiskt..

 - Har det hänt nåt eller?

  - Skulle man kunna säga.

 

- Jaså? Vadå?

 - Hehe, som att jag skulle berätta det för dig, Alice? Det är ju som gjort för att du ska gå och sprida en massa falska, elaka rykten sedan.

- Du, Bella. Jag erkänner att jag verkligen varit ett svin. Det jag gjorde mot Elienne var så taskigt att jag inte ens vill prata om det. Men vad jag än framstår som för dig så vill jag att du ska veta att jag är ledsen för det jag gjort.

 

- Det spelar ingen roll längre, Alice. Jag har annat än dig att tänka på just nu.

 - Men jag antar att du ska skolka precis som jag idag? Eftersom det redan är efter lunch och skoldagen slutar om någon timme. Vi skulle kunna ta igen lite tappad tid.

- Jag vet inte..

  -Du behöver aldrig umgås, ses eller ens höra något mer från mig efter idag. Men det är verkligen lite jag vill att du ska veta. Kan du inte ge mig lite tid så jag får berätta?

- Jag antar att det inte skulle skada..

 





En timme senare utanför skolan. Leah får fram ett leende när hon möter William.

William: - Hej, vart är Bella?



- Ehm, hon är s-sjuk! Jag måste dra nu, hejdå!

- Be henne ringa mig!

- Hejdå!

 

- Sjuk? Inte en chans!

Av SanneSims, theSIMSblogg - 6 juli 2011 10:41

 

Såhär lägger du in egen musik i The Sims 3.

(länk till ett inlägg i min blogg)

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 juli 2011 23:32

Socialt

- En låtsaskompis blir verklig -


Läs om Låtsaskompiar i The Sims 3 Leva Livet här.

För att göra verklig
Om du vill att din låtsaskompis ska bli verklig så måste du antingen få en möjlighet av det Vetenskapliga Forskningscentrat eller kunna tillverka Låtsaskompis Metamorfium-elexir.

- Möjligheten
Man får en möjlighet helt slumpvist av Forskningscentrat. Man måste hitta en regnbågssten och byta in denna så får man Metamorfium Elexiret som man kan ge till sin låtsaskompis. 

- Elexiret
Elexiret kan tillverkas av en sim som har minst nivå 9 i Logik vid Kemibänken.

Hur man än får elexiret så ger man det till sin låtsaskompis, som dricker det och förvandlas till en vanlig sim. När låtsaskompisen blivit en vanlig sim så kan den utföra alla interaktioner som vanliga simmar i den åldern kan. Skillnaden är att föredetta låtsaskompisen ser lite lustig ut, med lappade kläder och härliga hårfärger.

Klicka på bilderna för att göra dem större.
En manlig låtsaskompis blir verklig

         

   

En kvinnlig låtsaskompis blir verklig
        

Båda tillsammans
      

Av SanneSims, theSIMSblogg - 5 juli 2011 19:46

Socialt

- Aktiviteter för barn och tonåringar efter skolan -


Allmänt om aktiviteter

Aktiviteter efter skolan är en möjlighet för våra unga simmar som går på kommunal skola att också kunna bli undervisade färdigheter, precis som elever på Internatskolor får lära sig. Dessa aktiviteter finns i form av klubbar och grupper som man anmäler sig till via skolan eller datorn. Aktiviteterna är helt gratis och de äger rum 2 dagar i veckan efter skoltid. Vill man så kan man kombinera olika grupper och vara med i flera samtidigt.


De olika Aktiviteterna


- Idrottsföreningen

Var med i fotbollslaget och träna atletiska färdigheten.


- Musikföreningen

Tar fram din virtousa ådra och förbättrar instumentfärdigheter så som piano, bas, trummor och gitarr.


- Konstföreningen

För våra målande simmar, även skulptering om man har Drömjobb.


- Skoltidningen

Öva på dina skrivfärdigheter och förbättra dem genom att skriva artiklar till skoltidningen, man kan också lära sig fotografering om man har Destination Världen expansionspaket.


- Studieföreningen

Lär eleverna att studera snabbare, så att läxorna bli klara fortare. De gör läxorna medan de är på studieföreningen.


- Debattföreningen

Förbättrar den logiska färdigheten.


- Teaterföreningen

För våra dramatiska simmar som vill lära sig mer om karisma.


- Hantverksföreningen

Lär ut händighet, skulptering och uppfinnande.


- Scouterna

Endast barn-simmar kan gå med i scouterna som lär ut om naturfärdigheter som fiske.


- Ballet

Endast barn-simmar, man lär sig ballet-steg som man kan visa för andra utanför klubben.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 4 juli 2011 11:45

Det har strulat lite i privatlivet, så bloggen har fått blivit påverkad av det. Men här kommer Greenwoods' del 48!   


Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6Del 7Del 8, Del 9Del 10Del 11Del 12Del 13Del 14Del 15Del 16Del 17Del 18Del 19Del 20Del 21Del 22Del 23Del 24Del 25Del 26Del 27Del 28Del 29Del 30Del 31 1/2,Del 31 2/2Del 32Del 33Del 34Del 35Del 36Del 37Del 38, Del 39, Del 40, Del 41, Del 42, Del 43, Del 44, Del 45, Del 46, Del 47

En förklaring till hur du läser Greenwoods' finner du här.

Färgerna:

Africa - Grön

Rufus - Orange

Leah - Röd

Bella - Rosa #b76e92

Hannah - Kryddbär

Kauro - Gulgrön #7aa300

William Zide - Brun #473426

Corinne - Mesigt Grön #789768

Gäster - Grå, samt övriga färger.

Läs mer om ändringarna som skedde vid del 20 och del 28 här.


__________ Del 48 _________


Hannah: - Hon kommer, hon kommer.

  

- Hur är det Africa?

  

Africa: - Nej, jag är inte okej. Jag vill dit så fort som möjligt!

  

- Om bara Leah kunde komma snart, jag förstår inte hur hon kan vara borta hela natten såhär.

  

Ett motorljud hörs utifrån, det låter som om en bil stannar precis utanför huset.

- Det är nog dom.

  

Bella: - Ja, ta det lugnt, mamma.

  

- Jag är bara så orolig! Och Leah har aldrig varit borta såhär länge.
- Låt inte det här gå ut över Leah nu, mamma.

  

Leah och Kauro kommer in.
Leah:  - Maaaammma! Jag ramlade och..
Leah tystnar när hon får se att alla sitter samlade i sofforna.
  

- Mamma? Är du arg?

  

Africa svarar inte, så Hannah får göra det åt henne.
- Hon är ledsen Leah, Annie ligger på sjukhus.

    Leah tror henne knappt: - Sju..sjukhus?

 

- Ja, vi har varit påväg dit flera gånger. Men vi bestämde att vi skulle vänta på dig.

- Jag springer upp och byter om med detsamma!

  

Kauro: - Är det allvarligt?

 

- Den här gången tror vi att det är det...

Africa får ont i magen av oro och börjar nästan gråta.

 

Leah kommer ner.

- Ska vi åka?

- Ja...

 

- Hejdå, vi hör av oss när vi vet nåt.

- Ta det lugnt, vi väntar hemma hela dagen.

 

De åker till sjukhuset i ilfart.

 

Bill: - Jag går upp och spelar TV-spel, mamma.

- Ja, gör det du.

 

- Har ni bra kontakt med henne?

- Ja, Bella och Leah har bott flera år hos henne. Innan Africa var mogen nog för att kunna ta hand om dem. Hon fick dem så tidigt, när hon inte var redo. Och som du kanske vet, så bort pappan i Kina.

- Ja, i min by.

 

- Mmm.. Precis. Så Annie tog hand om flickorna, sedan hade hon svårt för att släppa dem. Africa och Annie kom absolut inte överrens till en början.. Men sen så gick det bra eftersom Annie började bli för gammal för att ta hand om dem.

 - Och nu antar jag att hon börjar bli för gammal för sig själv...

- Det är tråkigt när sådant händer..

 


Flera timmar senare vid ett monument i Twinbrook.

- Jag kan inte fatta det.

- Inte jag heller.

- Och vi som inte hunnit besöka henne så mycket på senaste tiden. Jag skäms!

 

- Nej, Leah.. Det ska du inte göra.. Du har haft fullt upp precis som jag. Vi kan inte klandra oss.

- Mm.. Men jag kommer att sakna henne.

 

- Kommer du ihåg hur hon alltid tvingade oss att äta den där konstiga grytan?
- Hehe.. Ja..

 

- Och hur den smakade så gott fast den såg ut som spya!

- Mmm...

 

- Den var faktist en utav mina favoriträtter.

 

- Åååh, säg det inte med sådär sorgsen röst.. Jag börjar ju gråta!

 

- Vem gör inte det?

 

- Är det här ni är tjejer? Varför sprang ni iväg från sjukhuset sådär?

- För att hon är..

- Död, mamma..

 

Africa tittar på dem, och sen upp på himlen.

- Men hon kommer alltid vara med oss..

 Tvillingarna tittar upp på stjärnorna och känner sig lite bättre.

- Du har rätt mamma..

- Men vi kommer sakna henne så.

 

- Det kommer jag också..


Minnesalbum för Annie Greenwood

     

Annie blev 96 simsdagar.

Av SanneSims, theSIMSblogg - 1 juli 2011 22:45

Gameplay: 12 och 3.

Tidigare delar: Del 1Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8, Del 9, Del 10, Del 11, Del 12, Del 13, Del 14, Del 15, Del 16

~~~~~~~~~~~~~~~~

Uppbyggnaden med meningar och tankar är densamma i denna serie som den är i Greenwoods'. Läs inlägget här om hur du läser Greenwoods'.

Rollista:

Anna - Rosa

Wodan - Blå

Matthew - Orange

Sandra - Lila

Alex - Grön

Lorinda Lindsy - Mörkt gul

Elise - Röd
Terés Dutiel - Lavendel
Michelle Dutiel - Turkos
Gäster / Tillfälliga - Grå, VinrödCyan & Magenta.


Del 17


 
Terés: - Så du kör också på bekväma jeans idag?
Det är dagen efter Anna hämtat Terés från dansklubben, det är ännu tidigt och flickorna har knappt fått en blund någon utav dem.

 Anna: - Jaa, kjol blir bara för mycket. Vilken kväll igår..

  

- Ja.

 Anna sätter sig ned brevid Terés.

- Idag äter vi frukost ute. Inte en chans att jag försöker göra våfflor igen.

- Prisa gudarna! Vad jag hoppats på att du skulle säga så.

 

- Gillar inte du min mat?

- Ärligt? Nej, inte så mycket. Men just nu är jag sjukt sugen på pommes frites. Har ni inte något shysst snabbmatsställe här omkring?

- Vi kan ju alltid höra med Henry, han lär veta vart ett sådant skulle finnas.

- Vi drar med detsamma!

 

Tjejerna hoppar in och ber Henry köra dem i limon till ett snabbmatsställe istan.

 Henry blir nervös i tron om att han leder de till ett ställe som inte är fint nog, men det är det enda snabbmatsstället i stan.

  

Stället är fullproppat, men Terés och Anna lyckas smita förbi relativt obemärkta. Väl inne vid borden äter de båda pommes frites med ansiktet dolt bakom varsin meny.

 

- Det där gick väl bra?

- Ja, som tur är. Jag hade inte orkat med någon tomult inne på ett sånt här ställe. - Äh, välgörenhetseventet du gjorde med barnen igår hade nogt vägt upp det.

- Jag tvivlar!

 

- Så fint det är. Eller, skulle kunna vara. Det påminner mig lite om vattnet hemma.

- Längtar du hem?

- Nja.. Inte riktigt ännu. Vi har våran stora uppgift kvar!

- Hehe, juste. Hur kunde jag glömma?

 

Annas mobiltelefon ringer.

- Det är Wodan?

- Svara!

 

Wodan låter irriterad i andra änden av luren.

- Lugna ner dig! Vad är det du säger?

"Märkligt?"


- Är Alex hos dig?!

- Huh?!

Wodan: - ...

- Okej, jag hör dig! Vi kommer.

- ...

- Ja, jag lovar.

 

Anna lägger på och talar sedan till Terés:

- Alex är hos Wodan, han säger att han vägrar gå därifrån innan han får prata med mig. Det är tydligen inte första gången Alex våldgästar Wodan sådär. Och Wodan lät verkligen tokig!

- Så jag antar att uppgiften kommer utföras ganska snart.

 Henry skjutsar Anna och Terés till Wodan's lägenhetskomplex.

  

Anna satt som på nålar hela bilresan, rädd för att hon visste att hon nu skulle bli tvungen till att konfrontera Alex. Och hon hade inte ens hunnit förbereda sig!

- Vänta här hela tiden Henry! Jag kanske måste fly därifrån i ren panik, och då vill jag att du står här när jag kommer ner.

Henry: - Det är uppfattat!

 

Anna tvingar sig själv att gå in i Wodans hus. Hon blir helt yr av alla tankar som snurrar kring i hennes huvud. Som tur är har hon hos Wodan tusen gånger tidigare så hon trycker på hissknappen och går i rätt gångar av ren automatik medan Terés följsamt hänger efter.

 

- Ta det lugnt, vännen.

- Just nu är jag bara arg. Hur kunde han gå till Wodan på det här sättet? Och hur kan Wodan tillåta att jag ska komma hit såhär?

- Det måste ju hända någon gång...

- Jo, jag vet.

 

Anna samlar på sig mer och mer ilska under hissfärden.

- Ge dig nu, Anna! Haha. Sluta se så sur ut!

"Nu gäller det!"

 

Dörren till Wodans lägenhet slits upp och krockar in i väggen bakom med ett högt duns när Anna dundrar in arg som ett bi i rummet. Alex drar efter andan medan Wodan och hans mamma verkar relativt oberörda av vad som just hände.

 

Anna blänger stint på Wodan: - Dig ska jag snacka med sen!

- Ssshhyy! Det är C.S.I, Anna!

 

- Var inte sur på Wodan, det är jag som ville ha hit dig!

- Du och jag, på terassen. Nu!

 

Anna går med snabba kliv ut på terassen, Alex följer efter.

- Vart har du varit?! säger han surt.

 - Det har du inget med att göra!

  - Vad säger du?! Fattar du inte hur orolig jag blev när Wodan sa åt mig att du bara hade stuckit och ingen visste vart du var?

- Och? Och, Alex? Det har du absolut ingenting med att göra!

  - Du har inte haft någonting med mig att göra sedan du blev tillsammans med Elise.

  - Så det är det detta handlar om?

  

- Vad trodde du?

- Men Anna, jag gillar ju dig.

  

- Alltså, ge dig bara! Okej?! Du har gjort ditt val och jag fattar inte ens att jag kunde låta mig övertalas om att tänka över dig en gång till! Att ens kunna tänka sig att det skulle bli du och jag låter ju helt absurt.
   Alex blir helt ställd. Ingen utav dem vet vad dem ska säga.
  
- Jag... Jag måste gå..
 
Alex kollar efter Anna medan hon går därifrån.
 
- Terés, vi ska dra nu?
- Anna! Är du ledsen?
Anna hade inte ens märkt att hon börjat gråta. Eller gråta och gråta, hon hade i alla fall ett par tårar som rann ner över kinderna.
- Hehe. Oj, det måste ha varit vinden..
Terés gav henne ett ledsamt ansiktsuttryck: - Okej, vi går.
 
"Vad har jag gjort?"
     När Alex kommer in från terassen är Wodan allt annat än glad.
- Vad har du gjort!? Du, du jag skulle nästan vilja slita dig i stycken!
  - Du har ingenting med det här att göra Wodan.
- Jag är så trött på att alla ska gå runt och säga så hela tiden?! Vi har ju alltid haft med varandra att göra förut? Och dessutom är hon min bästa vän. Och att se henne sådär ledsen gav mig en isande kyla ända in i märgen!
- Var hon ledsen?
 
- Annaa....! Vänta!
När Anna och Terés kom hem hade de ett långt samtal om allt som hände på terassen. Terés bad om ursäkt för att hon gett Anna så falska förhoppningar. Anna kontrade med att inget utav detta var Terés' fel utan att det var hon som hade gjort det som det blev, och att det hade hon gott och väl klarat av utan Terés' hjälp. Tjejerna bestämde att de skulle gå på en fest hos en kändis-bekant till Anna på kvällen för att kunna ha lite kul och glömma en del av det sorgliga inom Anna för en stund.
 På festen diskuterade Terés med olika kändisar för att kunna bli "inne" i kretsen. Hon lyckades ganska bra. Anna pratade med Tiara, en av hennes bättre "kändis-vänner".
  Men ingen utav dem hade kunnat tro att Alex skulle vara så ohyffsad att dyka upp på samma fest, men det gjorde han.
  Han såg Tiara's syster komma ut ifrån ett rum.
- Är Anna Craft där?
Elli: - Ja, hon är där inne med Tiara.
- Okej, tack.
 Inne i rummet står Anna och Tiara och pratar.
  Alex går fram till dem och avbryter.
- Anna.
- Alex?! Försvinn!
 
- Snälla, snälla, snälla! Jag måste få prata med dig!
Tiara: - Är allt okej Anna?
 - Hehe, jadå. Oroa dig inte, Tiara..
- Snälla! Jag måste få säga en sak.
 
Tiaras syster ropar på henne utifrån rummet och Tiara går till henne.
 
- Jag måste få säga att...
- Nej...  

Den här sidan kommer att bytas ut mot min nya med adressen som står här ovan. Den nya sidan kommer att lanseras inom kort. Håll koll! Mer information.

 

  

SanneSims

Presentation


Jag som driver denna blogg är en Sims-fanatiker! Kort sagt.. ;)

En liten fråga..:

Vilket spelar du mest?
 The Sims
 The Sims 2
 The Sims 3
 The Sims 4
 Jag växlar mellan 4an och 3an
 Jag spelar inte och har aldrig spelat
 Jag har slutat spela, den här sidan behövs inte!

Translate!

 

 

Antal besökare här just nu:


Jag heter Crussidull på The Sims 3 Community, bli gärna vän med mig där! :)

            (http://thesims3.com)

 

Går även att följa med Bloglovin'

bloglovin

 

   Håll dig alltid uppdaterad, dröm om The Sims och gå med i   vårat egna lilla svenska Sims-       Community genom att gilla       TheSimsBlogg på Facebook!

 

Klicka på Tummen för att Gilla.

 

Eeeheheh, finns ingen tumme. Klicka här.

Fråga mig om The Sims!

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

1. Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer ändå att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat i frågan.

2. Jag kan inte alltid garantera hjälp eller svar, speciellt när spelen inte vill starta eller att de krashar - då detta kan bero på flera faktorer.

3. Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

4. Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

5. Skicka endast samma fråga en gång.

6. Jag ger INTE ut några registreringskoder eller produktnycklar.
7. Vissa frågor kan ta längre tid för mig att svara på än andra och det betyder att jag ändrar lite i frågeordningen ibland.

 

8. Har du frågor om The Sims Medeltiden? Klicka här.

 

Allt detta är för att jag ska kunna svara på fler frågor dagligen och för att ni enkelt ska kunna finna era svar.

Många frågor ställs under en dag, ca 8 st. Ha detta i tanken när du ställer din fråga.

                                   /Sanne

1 194 besvarade frĺgor

Sök i Bloggen

Det senaste!

Historier / Legacies

Nya presentationsbilder till Historierna är under konstruktion!

 

 

.
 

.

 

 

SIMS-gäster

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Tidigare skrivet

Lämna ett avtryck!

Nerladdningssidor

Alla bilder (om inte annat anges) här på bloggen har jag själv fotat i mitt spel, även alla texter (om inget annat anges) har jag skrivit själv. Detta betyder att man inte får kopiera bilder eller texter från bloggen utan mitt medgivande.

 

The Sims, The Sims diamantdesign och The Sims-logotypen är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc.

 


Ovido - Quiz & Flashcards